Niezwykłe początki znanych firm

Sergiusz Prokurat
7 /10
Ocena 7 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Niezwykłe początki znanych firm
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
7 /10
Ocena 7 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Przyjęło się, że to naukowcy, dzięki swoim badaniom, stoją za zmianami technologicznymi. Ale jeżeli cofniemy się w czasie, to zauważymy, że podczas rewolucji przemysłowej pojawili się przedsiębiorcy – grupa jednostek, która wymyślała maszyny, unikalne produkty, czy niedostępne wcześniej usługi. Ich kreatywność, energia i zapał, wspierane przez dziewiętnastowieczne przeobrażenia społeczne, stworzyły realia, w których każdy mógł spróbować swoich sił na rynku. Książka przybliża historie powstania marek takich firm, jak: Kodak, Coca-Cola, Gillette, Wrigley, Cadbury, H.J. Heinz, Johnson & Johnson, JP Morgan, L’Oreal, oraz tłumaczy, w jaki sposób stały się globalnie rozpoznawalne. Choć dziś nazwiska właścicieli tych firm są symbolem gigantycznych korporacji, kiedyś byli to ludzie z krwi i kości, z własnymi problemami i marzeniami. Kiedy po raz pierwszy zaczęli zarabiać pieniądze, okazało się, ile wyrzeczeń wymaga osiągnięcie sukcesu. Możemy dziś czerpać inspiracje z ich doświadczeń. Książka dotyka też tematu historii innowacji – pokazuje skąd się wzieły: aparat forograficzny, coca-cola, maszynka do golenia, guma do żucia, czekolada, ketchup, lakier do włosów, nowoczesne finanse, czy produkty, które przyczyniły się do zwycięstwa czystości nad brudem. Trudno sobie wyobrazić obecnie życie bez nich, a jednak kiedyś ich nie było…

Data wydania: 2015-04-18
ISBN: 978-83-01-18186-4, 9788301181864
Wydawnictwo: PWN - Naukowe PWN
Stron: 215
dodana przez: chudini0505
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Niezwykłe początki znanych firm aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

EK
@EwaK.
2022-06-03
7 /10
Przeczytane


Książka o historii i początkach pewnych elementów naszego otoczenia.
Wchodzę do sklepu, a tam na półkach czekolada Cadbury Dairy Milk (ta filotowa), ketchup Heinza, guma do żucia Orbit, półki zastawione Coca-colą, obok w dziale kosmetycznym szampony Johnsons, żyletki Gilette, lakiery do włosów, czy farby l'Oreal. Produkty codziennego użytku, wytworzone gdzieś tam w świecie, dostępne na naszych półkach.
Ktoś je kiedyś wymyślił, opatentował, zaczął produkcję, wypromował. Stworzył firmę, która rozrosła się i z czasem stała się wielką światową korporacją. Dziewięć firm, dziewięć innowacyjnych pomysłów na biznes, dziewięciu założycieli, przedsiębiorców odważnych, pracowitych, sprytnych, upartych, wierzących w siebie i swoją ideę.
Czyta się świetnie. O doskonale nam znanych produktach oraz o młodych ludziach, dzięki którym te produkty ujrzały światło dzienne i korzystamy z nich do dziś.
Fakty, ciekawostki, historyjki, o ludziach i produktach.
Dla przeciętnego czytelnika pouczający i miły przerywnik między innymi lekturami. Oraz zbiór anegdotek do popisywania się u cioci na imieninach. Dla młodych przedsiębiorców może coś więcej, np. inspiracja, zwrócenie uwagi na pewne biznesowe prawidła oraz problemy, z którymi od zawsze muszą borykać się założyciele firm.

× 2 | link |

Cytaty z książki

O nie! Książka Niezwykłe początki znanych firm. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl