Przyjęło się, że to naukowcy, dzięki swoim badaniom, stoją za zmianami technologicznymi. Ale jeżeli cofniemy się w czasie, to zauważymy, że podczas rewolucji przemysłowej pojawili się przedsiębiorcy – grupa jednostek, która wymyślała maszyny, unikalne produkty, czy niedostępne wcześniej usługi. Ich kreatywność, energia i zapał, wspierane przez dziewiętnastowieczne przeobrażenia społeczne, stworzyły realia, w których każdy mógł spróbować swoich sił na rynku. Książka przybliża historie powstania marek takich firm, jak: Kodak, Coca-Cola, Gillette, Wrigley, Cadbury, H.J. Heinz, Johnson & Johnson, JP Morgan, L’Oreal, oraz tłumaczy, w jaki sposób stały się globalnie rozpoznawalne. Choć dziś nazwiska właścicieli tych firm są symbolem gigantycznych korporacji, kiedyś byli to ludzie z krwi i kości, z własnymi problemami i marzeniami. Kiedy po raz pierwszy zaczęli zarabiać pieniądze, okazało się, ile wyrzeczeń wymaga osiągnięcie sukcesu. Możemy dziś czerpać inspiracje z ich doświadczeń. Książka dotyka też tematu historii innowacji – pokazuje skąd się wzieły: aparat forograficzny, coca-cola, maszynka do golenia, guma do żucia, czekolada, ketchup, lakier do włosów, nowoczesne finanse, czy produkty, które przyczyniły się do zwycięstwa czystości nad brudem. Trudno sobie wyobrazić obecnie życie bez nich, a jednak kiedyś ich nie było…