Publikacja pomocnicza dla nauczycieli, pedagogów oraz studentów przygotowujących się do pracy z dziećmi. ienie pedagogicznych i psychologicznych aspektów czytania poprzedza przegląd stosowanych w praktyce metod nauczania dzieci, uwzględniający podstawy teoretyczne oraz implikacje praktyczne każdego sposobu, ukierunkowujący postępowanie nauczycieli, a także rodziców.żka jest wzbogacona wnioskami z praktyki pedagogicznej oraz z badań, ułatwiającymi wyeliminowanie działań przypadkowych w edukacji przedszkolnej. Autorka akcentuje potrzebę nowego, coraz powszechniejszego dziś podejścia do uczenia dzieci czytania. Chodzi o traktowanie tej umiejętności jako związanej z przypisanym każdemu dziecku kodem, co wyznacza rolę nauczyciela: stworzenie warunków do rozwijania umiejętności kodowania i dekodowania znaczeń z uwzględnieniem indywidualnej drogi każdego dziecka, a więc pozwolenie na wybranie sposobu uczenia się. Odrębny rozdział poświęcono omówieniu rozwoju mowy; artykulacji.