Książka ?Mowa jest złotem. Amerykański prezydent i retoryka? opisuje proces kształtowania się związków retoryki i polityki na przykładzie prezydentury amerykańskiej. Złożony charakter badań nad prezydenturą w kontekście retorycznym w Stanach Zjednoczonych polega na współistnieniu dwóch odrębnych szkół badawczych w dziedzinie presidential studies. Istnieją one w obrębie politologii (charakter konstytucyjno-instytucjonalny) oraz nauk o komunikacji (charakter językowy). Część I książki poświęcona jest teorii retoryki, by wyjaśnić, skąd wzięło się współczesne przekonanie, że siła przywódcy leży w skuteczności jego perswazji. W części II autorka skupia się na trzech obszarach, które w jej przekonaniu wzbudzają najwięcej polemik w środowisku badaczy prezydentury. Są to: prezydenckie przywództwo, media jako czynnik wpływający na kształt i wizerunek urzędu prezydenta oraz gatunki prezydenckich przemówień. Ciekawym dopełnieniem może okazać się praktyczny przewodnik autorski, pokazujący, jak analizować przemówienia współczesnych polityków na przykładzie retoryki Baracka Obamy. Pozycja ta może zatem zainteresować nie tylko teoretyków, ale i praktyków zajmujących się dyskursem publicznym, co jest szczególnie istotne w obliczu rosnącej popularności interdyscyplinarnych badań nad prezydenturą nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i w Polsce. Anna Bendrat ? amerykanistka, adiunkt w Zakładzie Studiów Amerykanistycznych Instytutu Anglistyki UMCS, członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Retorycznego oraz redaktor czasopisma ?Res Rhetorica?. Jej zainteresowania badawcze dotyczą związków retoryki z polityką i obejmują wszelkie formy współczesnego dyskursu, wykorzystujące nowoczesne media. Zakładając, iż dyskurs polityczny zawiera spektrum interpretacji zdarzeń i procesów zachodzących w sferze publicznej, autorka bada jego funkcję retoryczną, ukazując różne wymiary i aspekty owych znaczeń oraz symboli. Tytuły wybranych publikacji to: ?Siła retoryki siłą władzy? (2008), ?Yes, we can. Amerykański sen Baracka Obamy? (2009), ?President Goes to Hollywood: Popular Culture Depictions of the White House World? (2012) oraz ?Obrazy wojny w amerykańskich reklamach wyborczych? (2014). Jej pasją są podróże oraz, wciąż i niezmiennie, polityka.