Publikacja przybliża Czytelnikowi złożoną problematykę funkcjonowania morsko-lądowych łańcuchów transportowych. Pierwsze dwa rozdziały poświęcone zostały teoretycznym aspektom związanym z integracją w transporcie, ze szczególnym uwzględnieniem charakterystyki istoty morsko-lądowych łańcuchów transportowych oraz czynników determinujących ich rozwój. Kolejne rozdziały mają charakter praktyczny i zostały opracowane w formie studiów przypadków. Głównym kryterium wyboru konkretnych grup ładunkowych było ich znaczenie w międzynarodowym handlu morskim. W konsekwencji analizie poddano takie grupy ładunkowe, jak: ropa naftowa, LNG, węgiel, zboże, drobnica skonteneryzowana oraz drobnica promowa i ro-ro. Wybrane grupy ładunkowe i tworzone przy ich udziale łańcuchy transportowe przeanalizowano przez pryzmat właściwości fizyko-technicznych, zastosowania w gospodarce, kierunków i organizacji światowych przewozów drogą morską, specyfiki obsługi w portach morskich oraz obsługi transportowej od strony zaplecza gospodarczego. Publikacja jest kierowana przede wszystkim do studentów specjalności związanych z funkcjonowaniem transportu międzynarodowego realizowanych w ramach takich kierunków, jak ekonomia, logistyka i transport.