Pracę uważam za oryginalne studium, świadczące o kompetencjach metodologicznych, erudycji Autorki, ale także o samodzielności myślenia i umiejętności stawiania ważnych pytań. Z całą pewnością w obszarze pedagogiki, pedagogiki społecznej jest to praca interesująca i ważna – podejmuje problematykę bardzo aktualną, która nieczęsto stanowi przedmiot rzetelnych dociekań opartych na empirii. Uzyskane wyniki uważam za znaczące dla naszej wiedzy o współczesnej młodzieży w kwestii tak istotnej jak obyczajowość seksualna i w kontekście czynników socjalizacyjnych, które ową obyczajowość kształtują. Myślę, że wyniki badań Autorki przełamują wiele stereotypowych sądów i opinii na ten temat, wskazując, gdzie w rzeczywistości tkwi problem. Z recenzji prof. dr hab. Anny Przecławskiej Autorka w koncepcji teoretyczno-metodologicznej studium wykazuje swą pełną dojrzałość, erudycję w zakresie znajomości i wykorzystania literatury sięgającej biologii, psychologii, socjologii, pedagogiki i prasoznawstwa. Sposób interpretacji uzyskanego materiału jest nader czytelny i przejrzysty, język wykładu łatwy, a zarazem niebanalny. To wszystko zapewne przyczyni się do dużej poczytności książki. Mam nadzieję, że książka znajdzie odbiorców nie tylko wśród pracowników naukowych dyscyplin związanych z mass mediami i wychowaniem, lecz także będzie atrakcyjna dla młodzieży, tak skwapliwie sięgającej po kierowane do niej kolorowe magazyny.