Kompetencje to kombinacja cech osobowości, wiedzy i umiejętności, które wraz z motywacją i postawami decydują o skutecznym realizowaniu zadań związanych z pracą zawodową. Obecnie są jednym z głównych przedmiotów zainteresowania specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi i coraz częściej są włączane do strategii i działań z zakresu zarządzania personelem.
W książce zaprezentowano korzyści wynikające ze stosowania modeli kompetencyjnych oraz opisano proces ich projektowania, wdrażania i kontroli ich funkcjonowania. Przedstawiono też przykładowy model kompetencyjny, który może być podstawą stworzenia własnego systemu kompetencyjnego, dopasowanego do indywidualnych potrzeb organizacji.
Autorzy omawiają różne zastosowania modeli, a szczególną uwagę poświęcają ich przydatności w następujących obszarach:
- selekcja pracowników,
- ocena efektywności i jakości pracy,
- szkolenie i rozwój,
- wynagradzanie pracowników i szeregowanie stanowisk pracy.
Książka jest adresowana do kadry kierowniczej, pracowników działów personalnych firm, pracowników naukowych oraz studentów zarządzania.
W książce zaprezentowano korzyści wynikające ze stosowania modeli kompetencyjnych oraz opisano proces ich projektowania, wdrażania i kontroli ich funkcjonowania. Przedstawiono też przykładowy model kompetencyjny, który może być podstawą stworzenia własnego systemu kompetencyjnego, dopasowanego do indywidualnych potrzeb organizacji.
Autorzy omawiają różne zastosowania modeli, a szczególną uwagę poświęcają ich przydatności w następujących obszarach:
- selekcja pracowników,
- ocena efektywności i jakości pracy,
- szkolenie i rozwój,
- wynagradzanie pracowników i szeregowanie stanowisk pracy.
Książka jest adresowana do kadry kierowniczej, pracowników działów personalnych firm, pracowników naukowych oraz studentów zarządzania.