Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli języków obcych pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, którym bliskie są aktywne metody nauczania i którzy na dziecko i jego rozwój patrzą w sposób holistyczny i mają na względzie dbałość o ogólny, harmonijny rozwój. Uczenie języka na tym poziomie wymaga od nauczyciela specjalnego przygotowania pedagogicznego, językowego i metodycznego. Znajomość psychologii rozwojowej, pedagogiki wczesnoszkolnej jest niezbędna dla prawidłowego i efektywnego przebiegu procesu nauczania/uczenia się i pozwala na optymalizację całego procesu nauczania języka obcego. Wzbogacenie zajęą językowych ąwiczeniami z różnych obszarów edukacji: przyrodniczej, społecznej, artystycznej, technicznej, zdrowotnej i in. pozwala na szerszą stymulację i rozszerza wachlarz oferowanych uczniom ąwiczeń. Język obcy może stać się wtedy narzędziem komunikacji między uczniem a nauczycielem, z czasem również pomiędzy samymi uczniami. Ta integracja języka obcego z innymi obszarami edukacji szkolnej pozwala również na wykorzystanie nowego języka do autentycznej szkolnej komunikacji - co jest bliższe dziecku niż abstrakcyjne dla niego zasady gramatyczne czy składniowe. Nowy język staje się narzędziem do osiągnięcia określonych, konkretnych celów, jakimi może być wygrana w zawodach sprawnościowych, namalowanie swojego ulubionego zwierzaka, wykonanie marionetki i udział w teatrzyku czy narysowanie drogi do szkoły. Odpowiednio przygotowany nauczyciel potrafi wybrać ąwiczenia integrujące wybrane treści i metody nauczania tak, aby przyczyniały się do harmonijnego rozwoju dziecka, a jednocześnie zwiększały atrakcyjność i efektywność zajęą językowych.