Książka w sposób kompleksowy zapoznaje Czytelników z tematyką metod wyceny spółek kapitałowych. Autorzy przedstawiają ten problem z trzech różnych punktów widzenia: klientów, inwestorów oraz rynku kapitałowego. W części l przedmiotem rozważań jest perspektywa klientów: kapitał klienta, jego wartość, wpływ relacji z klientem na wycenę przedsiębiorstwa oraz rentowność klienta; ponadto kwestie kapitału intelektualnego i informacyjnego, wyceny wartości niematerialnych i prawnych, metod informacji oraz wyceny marki. Tematem części II jest finansowe podejście do wyceny spółek, tj. perspektywa inwestora i akcjonariusza. Autorzy charakteryzują metody DCV i EVA, zdyskontowanych dywidend, porównawcze oraz opcji rzeczowych. Omawiają wyceny projektów inwestycyjnych i wyceny przez fundusze wysokiego ryzyka, jak również ryzyko bankructwa i znaczenie credit-ratingu. Część III poświęcona jest perspektywie rynku kapitałowego, w tym: teorii efektywności rynku kapitałowego, randze inwestorów indywidualnych na rynku, nowym technologiom w relacjach inwestorskich.
„Wejście spółki na parkiet giełdowy (...) jest zwieńczeniem wysiłków zarządzających - kreatorów jej wartości. Ale na rynku kapitałowym istnieje możliwość osiągania jeszcze wyższego jej poziomu - dodatkowej wartości związanej z wyceną przez inwestorów pewnych specyficznych dla tego rynku funkcji, takich jak polityka informacyjna, corporate governance, relacje inwestorskie\".
Dr Wiesław Rozłucki
Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie
„Czy i jak - nie bacząc na kaprysy rynku - można zmierzyć rzeczywistą i oczekiwaną wartość przedsiębiorstwa? O tym jest ta niezmiernie interesująca książka\".
Prof. dr hab. Andrzej Herman
Dziekan Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej
„Książka, która poszerza horyzonty, inspiruje do przemyśleń i daje praktyczne narzędzia do analizy i wyceny spółek\".
Prof. dr hab. Dariusz Zarzecki
Kierownik Zakładu Inwestycji i Wyceny Przedsiębiorstwa
Uniwersytetu Szczecińskiego
„Wejście spółki na parkiet giełdowy (...) jest zwieńczeniem wysiłków zarządzających - kreatorów jej wartości. Ale na rynku kapitałowym istnieje możliwość osiągania jeszcze wyższego jej poziomu - dodatkowej wartości związanej z wyceną przez inwestorów pewnych specyficznych dla tego rynku funkcji, takich jak polityka informacyjna, corporate governance, relacje inwestorskie\".
Dr Wiesław Rozłucki
Prezes Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie
„Czy i jak - nie bacząc na kaprysy rynku - można zmierzyć rzeczywistą i oczekiwaną wartość przedsiębiorstwa? O tym jest ta niezmiernie interesująca książka\".
Prof. dr hab. Andrzej Herman
Dziekan Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej
„Książka, która poszerza horyzonty, inspiruje do przemyśleń i daje praktyczne narzędzia do analizy i wyceny spółek\".
Prof. dr hab. Dariusz Zarzecki
Kierownik Zakładu Inwestycji i Wyceny Przedsiębiorstwa
Uniwersytetu Szczecińskiego