"Maya 2. Podstawy obsługi i modelowanie" to książka przeznaczona zarówno dla profesjonalnych grafików i animatorów, jak i hobbystów. Mogą z niej korzystać nawet nowicjusze w dziedzinie grafiki 3D. Książka, krok po kroku objaśnia, jak tworzyć w pełni profesjonalne modele postaci. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są zasady działania programu? Jak przystosować do swych potrzeb interfejs użytkownika? Jak posługiwać się oknami Hypergraph i Hypershade? Jak tworzyć fotorealistyczne modele na potrzeby gier komputerowych, filmu i telewizji? Jak edytować obiekty NURBS oraz obiekty siatkowe? Jak rzeźbić i edytować obiekty za pomocą pędzli (Artisan)? Na załączonym CD-ROM-ie znalazły się pliki, potrzebne do wykonania wszystkich ćwiczeń, animacje i kolorowe ilustracje, które pomogą użytkownikowi prześledzić instrukcje autorów. Prócz tego -- skrypty MEL oraz premiowe obrazy i animacje. Doskonałą rekomendacją książki mogą być jej twórcy: Perry Harovas zajmuje się animacją i efektami wizualnymi od dziesięciu lat. Współpracował przy tworzeniu wielu filmów, m.in. "Commandments", "Crossworlds" oraz "Not of This Earth". Prowadzi w Bostonie firmę The Lighthouse, specjalizującą się w efektach specjalnych i postprodukcji. John L. Kundert-Gibbs jest kierownikiem Multimedia Arts&Sciences Major na Uniwersytecie Północnej Karoliny, w Asheville. Jest autorem wielu publikacji dotyczących grafiki 3D, projektantem multimedialnej oprawy przedstawień teatralnych, animatorem i kompozytorem. Peter Lee pracował dla Columbia Tristar przy "The Nuttiest Nutcracer", a także przy wielu reklamach telewizyjnych wykonywanych dla YTV. Obecnie zatrudniony jest w Command Post/Toybox w Toronto, w Kanadzie.