Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybliżenie odbiorcom zagadnień marketingu usług logistycznych, wskazanie jego istoty i specyfiki, uwarunkowań kierunków jego rozwoju, wykorzystania instrumentów marketingowych w usługach logistycznych. Przedmiotem rozważań jest zbadanie, jak się przeobraża marketing w kontekście współczesnych uwarunkowań na rynku TSL, jakie są klasyczne i nowoczesne działania i instrumenty marketingowe stosowane w usługach logistycznych, jak się zachowują współcześni nabywcy usług logistycznych oraz jakie są specyficzne, najważniejsze płaszczyzny rozwoju marketingu tych usług. W celu osiągnięcia przyjętych założeń: zdefiniowano i przedstawiono istotę usług logistycznych w łańcuchu dostaw, omówiono specyfikę marketingu usług logistycznych w kontekście przeobrażeń zachodzących w marketingu i marketingu usług, zrealizowano podstawowe problemy badawcze w ujęciu teoretycznym i empirycznym, odnoszące się do prowadzenia działań i wykorzystania instrumentów marketingowych w usługach logistycznych, wskazano kierunki rozwoju marketingu usług logistycznych. Książka jest adresowana do: studentów kierunków ekonomicznych ? jako pomoc dydaktyczna do wykładów i ćwiczeń z przedmiotu ?Marketing usług logistycznych?, a także lektura uzupełniająca z przedmiotów: ?Zarządzanie marketingowe w logistyce?, ?Zarządzanie relacjami w łańcuchu dostaw?, nauczycieli akademickich poszukujących nowych narzędzi dydaktycznych, osób prowadzących szkolenia z zakresu nowoczesnego marketingu usług logistycznych. Książka napisana przez zespół autorów pracujących w dwóch katedrach ? Logistyki i Marketingu Usług Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.