Podręcznik opracowano na podstawie programów nauczania dla zawodów: technik ekonomista, nr 23 02/T-5 SP/MEN/1998.02.24; technik handlowiec, nr 23 05/T-5, T-3 SP/MEN/1997.07.16; technik rachunkowości, nr 341(06)/SP/MEN/2000.01.03. Podręcznik omawia marketing oraz przedstawia jego elementy, m.in. badanie rynku, kształtowanie produktu, politykę cen, dystrybucję i promocję. Zawiera też treści dotyczące organizacji marketingu w przedsiębiorstwie, stosowanych strategii i planowania marketingowego. Zaletą książki jest częste odnoszenie wiedzy teoretycznej do praktycznych przykładów z życia gospodarczego, dzięki czemu nie jest ona zbiorem definicji, ale spojrzeniem na różne działania życia codziennego pod kątem marketingu. Korespondują z tym pytania do przemyślenia i dyskusji adresowane do ucznia, motywujące go do uważnego obserwowania otoczenia i wyciągania wniosków. Warto również zwrócić uwagę na opracowanie graficzne publikacji, na wykresy, rysunki, tabele oraz wzory.