Kultura newsów wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z formami i praktykami dziennikarskimi, instytucjami medialnymi oraz odbiorcami wiadomości. Ukazuje z historycznej perspektywy powstanie "obiektywnego” dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego. Omawia sposób tworzenia oraz typowe formy wiadomości, a także proces, który zachodzi podczas ich odbioru i wcielania w codzienne życie czytelników, słuchaczy oraz widzów. Opracowanie porusza również tematykę seksizmu i rasizmu oraz ich wpływ na kształt relacji dziennikarskich. Po sukcesie pierwszego wydania, wydanie drugie zostało uaktualnione o poszerzone o najnowsze, istotne aspekty kultury medialnej, między innymi: Niniejsze opracowanie powinno stanowić obowiązkową lekturę dla studentów dziennikarstwa, kulturoznawstwa i kultury medialnej, socjologii oraz politologii. jest starszym wykładowcą na uniwersytecie w Bristolu (University of West of England). Do tej pory opublikował między innymi: "Media, Risk and Science” (Open University Press 2002), "Journalism After September 11” (2002) oraz "Reporting War: Journalism in Wartime” (2004).