Kubernetes jest platformą do orkiestracji kontenerów. Projekt ten należy dziś do najpopularniejszych i najbogatszych narzędzi w swojej klasie, stanowi także podstawę dla wielu innych platform, znanych jako systemy typu PaaS. Dzięki nim Kubernetes zyskał możliwość tworzenia aplikacji, jednak tego rodzaju narzędzia wymagają od programistów i architektów zastosowania odpowiednich wzorców projektowych. Opisują one schematy rozwiązywania problemów na różnych poziomach dokładności, a tym samym umożliwiają efektywne projektowanie i implementację nowoczesnych, elastycznych natywnych aplikacji chmurowych w Kubernetesie.
To książka przeznaczona dla programistów, którzy chcą rozwijać chmurowe aplikacje dla Kubernetesa. Opisano w niej wiele przydatnych wzorców, przedstawiono ich możliwości i wytyczne do stosowania. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami. Wśród wzorców znalazły się te, które ułatwiają tworzenie aplikacji chmurowych, oraz umożliwiające zarządzanie interakcjami między kontenerami i platformami. Opisano tu różne metody konfiguracji aplikacji w Kubernetesie oraz zasady organizowania kontenerów w ramach kapsuły. Wprowadzono również szereg bardziej zaawansowanych tematów, takich jak techniki rozszerzania platformy czy tworzenie obrazów kontenerów. Poszczególne wzorce nadają się do wielokrotnego użytku i są szczególnie przydatne w przypadku natywnych środowisk chmurowych.
W książce opisano następujące kategorie wzorców:
wzorce podstawowe
wzorce zachowań
wzorce strukturalne
wzorce konfiguracji
wzorce zaawansowane
Kubernetes: rzeczywiste rozwiązanie istotnych problemów!
O autorach
Bilgin Ibryam jest starszym architektem w firmie Red Hat. Kieruje też wieloma projektami w Apache Software Foundation. Jest blogerem, często występuje na różnych konferencjach. Pasjonuje się oprogramowaniem open source, systemami rozproszonymi i mikrousługami.
Dr Roland Huss jest starszym inżynierem oprogramowania w firmie Red Hat i członkiem zespołu serverless pracującego nad projektem Knative. Jest też jednym z głównych autorów kilku popularnych narzędzi do programowania w Javie.