Książka poświęcona jest dydaktyce kształcenia zdalnego. Powstała w odpowiedzi na wzrost zainteresowania rozwojem nowoczesnych metod nauczania, które powinny być w większym niż dotąd stopniu dostosowane do potrzeb i oczekiwań młodego pokolenia. Szybki rozwój cywilizacyjny oraz kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego powodują zwiększenie dynamiki przekształcania się metodyki nauczania. Badanie psychopedagogicznych aspektów zachodzących zmian pozwoliło opisać niektóre specyficzne cechy kształcenia zdalnego. Au-torzy starali się również zasygnalizować zjawiska wyznaczające kierunki rozwoju technologii i metod kształcenia. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich i studentów kierunków pedagogicznych, humanistycznych, społecznych, informatycznych oraz dziennikarstwa, jak również nauczycieli informatyki i technologii informacyjnej, a także innych osób zainteresowanych rozwojem i wykorzystaniem mediów cyfrowych oraz ich możliwościami. Zaciekawi również pracowników działów zajmujących się szkoleniami i doskonaleniem zawodowym w biznesie, administracji państwowej i samorządowej, a także w firmach, instytucjach i organizacjach coraz częściej prowadzących kształcenie na odległość.