Początek XX wieku. Ayabell Nathanian, rezygnując z kariery finansisty, trafia do stoczni swego ojca, by jako robotnik przyczynić się do wzniesienia największego w dziejach liniowca, w którym widzi symbol ogólnego postępu ludzkości. Parowiec przyciąga również niedbającą o narzucane konwenanse społeczne Joycy Stirling. Wyemancypowana dziewczyna pragnie podjąć pracę w samym sercu domeny mężczyzn i wiele jest skłonna w tej intencji uczynić.
Ostatecznie brak przyzwolenia żyjącego segregacją świata w połączeniu z trudną sytuacją gospodarczą odsuwa oboje młodych idealistów od statku, inicjując nowy, wyrażający się przeniesieniem do wielkiego miasta, rozdział ich życia.
W Poytenons Joycy zmaga się z niezależnie od siebie przydanym jej nimbem bohaterki skrajnego ruchu feministycznego, podczas gdy Ayabell stara się ukoić frustrację żywioną przez pewnego zdolnego naukowca w związku z bezwzględnym zanegowaniem przez środowisko akademickie jego przełomowej teorii kosmologicznej.
Tym samym odsłania się scena fizycznej i świadomościowej podróży nietypowego duetu, który poszukując nowych dróg dla świata, będzie również odnajdywał sam siebie.
Ostatecznie brak przyzwolenia żyjącego segregacją świata w połączeniu z trudną sytuacją gospodarczą odsuwa oboje młodych idealistów od statku, inicjując nowy, wyrażający się przeniesieniem do wielkiego miasta, rozdział ich życia.
W Poytenons Joycy zmaga się z niezależnie od siebie przydanym jej nimbem bohaterki skrajnego ruchu feministycznego, podczas gdy Ayabell stara się ukoić frustrację żywioną przez pewnego zdolnego naukowca w związku z bezwzględnym zanegowaniem przez środowisko akademickie jego przełomowej teorii kosmologicznej.
Tym samym odsłania się scena fizycznej i świadomościowej podróży nietypowego duetu, który poszukując nowych dróg dla świata, będzie również odnajdywał sam siebie.