Książka poświęcona jest procesom zachodzącym na rynku transportu samochodowego oraz potrzebie konsolidacji przedsiębiorstw operujących na tym rynku. Przemiany, jakie nastąpiły na rynku transportu samochodowego były najszybsze i najgłębsze. Obecnie na rynku transportu samochodowego działa ok. 53,5 tys. (głównie małych i słabych) przedsiębiorstw zaś kolejne 50 tys. przedsiębiorstw wykonuje usługi transportowe jako działalność pomocniczą. Rynek jest niezwykle rozdrobniony i cechuje się ostrą walką konkurencyjną.<BR> Dlatego też istnieje potrzeba eliminacji najsłabszych przedsiębiorstw i umacniania pozostałych tak, aby polscy przewoźnicy z sukcesem mogli konkurować na rynku Unii Europejskiej. Wzmacnianie zdolności konkurencyjnych może odbywać się na drodze konsolidacji operacyjnej oraz koncentracji kapitału.<BR> Celem książki jest scharakteryzowanie ścieżek rozwoju polskich przedsiębiorstw transportu samochodowego. Autor podejmuje się oceny stanu wiedzy i możliwości w zakresie konstruowania oraz realizacji wybranych strategii.<BR> Książka jest w dużej mierze próbą powiązania rozwiązań teoretycznych i działań praktycznych. Ogniskuje wyniki prac badawczych oraz doświadczenie zawodowe z zakresu zarządzania spółkami prawa handlowego oraz grupą kapitałową. Książka próbuje wskazać praktyczne rozwiązania dotyczące konsolidacji przedsiębiorstw, przygotowania oraz realizacji procesu fuzji bądź przejęcia, kształtowania stosunków pomiędzy podmiotami grupy kapitałowej.<BR> Książka przeznaczona jest oraz dla przedsiębiorców prowadzących przedsiębiorstwa transportowe a także do władz centralnych i lokalnych kształtujących politykę transportową oraz ramy funkcjonowania rynku transportu samochodowego. Książka przeznaczona jest również dla studentów specjalizujących się w zarządzaniu.<BR> <BR> Z RECENZJI <BR> ...W środowisku transportowców pojęcie „aktywa”, stanowiące synonim dla pojęcia „przewoźnik samochodowy”, traktowane jest jako novum. Jesli przedsiebiorstwa transportowe staja sie takim samym przedmiotem transakcji kapitalowych jak przedsiebiorstwa innych branż gospodarki, to na rynku transportowym mozna oczekiwać zmian strukturalnych wywołanych innymi przesłankami niż skłonnośc do optymalizacji procesów eksploatacyjnych. Wartością tej książki jest upowszechnienie pojęć i procedur uniwersalnych, stosowanych na rynku kapitalowym i wśród kadry menedżerskiej transportu... <BR> prof. dr hab. Wojciech Paprocki