Ta wielka mała książka zawiera wszystko, co chcielibyście wiedzieć na temat „ja”, ale baliście się zapytać, bo jest to jeden z najbardziej drażliwych, spornych, ekscytujących i irytujących problemów naszych czasów i naszego życia w tych czasach. Na wasze pytania Elliott udziela odpowiedzi starannie wyważonych i realistycznych, które czerpie z przepastnego skarbca socjologii, ze swobodą poruszając się wśród pozornie wrogich, a w istocie dopełniających się wzajemnie perspektyw. Książka Elliotta znakomicie się czyta, dobrze się z niej uczy i jeszcze lepiej myśli z jej pomocą. Autor pomaga zrozumieć, co to znaczy mieć „ja” i być kimś – a zrozumienie to samo w sobie jest podstawowym warunkiem jednego i drugiego.
Zygmunt Bauman
Koncepcje „ja” są znakomitym wprowadzeniem we współczesne spory wokół „ja” w naukach społecznych. Napisana przez autora o międzynarodowej pozycji, książka skupia się przede wszystkim na dorobku teoretyków społecznych i analityków kultury, którzy podjęli wysiłek ustawienia „ja” w relacji do procesów psychologicznych, kontekstów społecznych i perspektyw historycznych. Wśród omawianych badaczy znajdują się między innymi: Mead, Freud, Goffman, Foucault, Chodorow, Kristeva i Baudrillard. Elliott stara się połączyć dyskusje na temat „ja” z polityką tożsamościową, socjologią relacji osobistych i polityką seksualności, tworząc grunt pod zintegrowane podejście interdyscyplinarne, w którym spotykają się: interakcjonizm symboliczny, współczesna socjologia, poststrukturalizm, feminizm, teoria queer, psychoanaliza i postmodernizm.
Koncepcje „ja” są przystępnym i nieocenionym wprowadzeniem dla studentów nauk społecznych i politycznych, socjologii, psychologii społecznej, kulturoznawstwa i gender studies.
Zygmunt Bauman
Koncepcje „ja” są znakomitym wprowadzeniem we współczesne spory wokół „ja” w naukach społecznych. Napisana przez autora o międzynarodowej pozycji, książka skupia się przede wszystkim na dorobku teoretyków społecznych i analityków kultury, którzy podjęli wysiłek ustawienia „ja” w relacji do procesów psychologicznych, kontekstów społecznych i perspektyw historycznych. Wśród omawianych badaczy znajdują się między innymi: Mead, Freud, Goffman, Foucault, Chodorow, Kristeva i Baudrillard. Elliott stara się połączyć dyskusje na temat „ja” z polityką tożsamościową, socjologią relacji osobistych i polityką seksualności, tworząc grunt pod zintegrowane podejście interdyscyplinarne, w którym spotykają się: interakcjonizm symboliczny, współczesna socjologia, poststrukturalizm, feminizm, teoria queer, psychoanaliza i postmodernizm.
Koncepcje „ja” są przystępnym i nieocenionym wprowadzeniem dla studentów nauk społecznych i politycznych, socjologii, psychologii społecznej, kulturoznawstwa i gender studies.