Karl Barth jest jednym z najważniejszych teologów XX wieku. Jego pisma wywołały rewolucję w myśleniu religijnym, której waga pozwala postawić ich autora w jednym szeregu z szesnastowiecznymi reformatorami. Podobnie jak oni, broni on wiary chrześcijańskiej, interpretując ją w nowych kategoriach i umieszczając w nowej perspektywie. Jego oryginalność polega jednak na połączeniu obrony wiary z radykalną krytyką wszystkich wymiarów religii.
Römerbrief (komentarz do Listu św. Pawła do Rzymian) stanowi szczególną pozycję w dorobku Bartha. Dzieło kontrowersyjne i pełne paradoksów, jest swoistym manifestem poglądów szwajcarskiego teologa. Barth dowodzi w nim, że religia jest niewiarą, a człowiek naturalnym wrogiem transcendencji, żyjącym w opuszczonym przez Boga świecie.
Praca Jowity Guji jest filozoficzną analizą koncepcji Bartha. Problem wiary i religii rozpatruje w świetle całego systemu przedstawionego w Römerbrief, ukazując ich istotę, fundamenty filozoficzne i teologiczne oraz konsekwencje. Dużą wagę przywiązuje do źródeł i inspiracji myśli kalwińskiego teologa, które okazują się bardzo zaskakujące. Obok Lutra i Kalwina, mistrzami Bartha są bowiem Feuerbach i Nietzsche.
Römerbrief (komentarz do Listu św. Pawła do Rzymian) stanowi szczególną pozycję w dorobku Bartha. Dzieło kontrowersyjne i pełne paradoksów, jest swoistym manifestem poglądów szwajcarskiego teologa. Barth dowodzi w nim, że religia jest niewiarą, a człowiek naturalnym wrogiem transcendencji, żyjącym w opuszczonym przez Boga świecie.
Praca Jowity Guji jest filozoficzną analizą koncepcji Bartha. Problem wiary i religii rozpatruje w świetle całego systemu przedstawionego w Römerbrief, ukazując ich istotę, fundamenty filozoficzne i teologiczne oraz konsekwencje. Dużą wagę przywiązuje do źródeł i inspiracji myśli kalwińskiego teologa, które okazują się bardzo zaskakujące. Obok Lutra i Kalwina, mistrzami Bartha są bowiem Feuerbach i Nietzsche.