Książka Komunikacja marketingowa w turystyce przeznaczona jest dla studentów wszystkich kierunków studiów związanych z turystyką, pracowników administracji państwowej i samorządowej zajmujących się turystyką, właścicieli, menedżerów i pracowników podmiotów gospodarczych gałęzi turystycznej, pracowników i działaczy organizacji turystycznych. W tej książce zderzyły się dwa sposoby myślenia o turystyce i komunikacji między podmiotami działającymi w turystyce a rynkiem i otoczeniem - myślenie naukowca z myśleniem praktyka. "Siadając do pisania tej książki nie zdawaliśmy sobie sprawy jak trudno będzie czasami wypracować wspólny pogląd na problemy w niej opisywane. Mimo to jesteśmy nadal małżeństwem" (J. Jakóbczyk-Grysz-kiewicz, B. Gryszkiewicz). Turystyka jako wyodrębniona część gospodarki globalnej musi dostosować narzędzia i metody komunikacji z rynkiem i otoczeniem do różnic, które stanowią przyczynę tego wyodrębnienia. Koncepcja wymiany informacji, czyli komunikacji między gałęzią turystyczną (podmiotami gospodarczymi, regionami) a rynkiem turystycznym i otoczeniem została zaprezentowana w siedmiu rozdziałach niniejszej książki. By przybliżyć czytelnikowi złożoną naturę opisywanych problemów, posłużono się opisem, zdjęciami i rysunkami oraz analizą przypadków.