Poradnik dla nauczycieli, pedagogów prowadzących szkolne grupy artystyczne; kółka teatralne i recytatorskie. Zachęca do rozwijania takich form pracy, służy pogłębianiu zainteresowań młodzieży, kształtowaniu jej postaw społecznych, zwiększaniu umiejętności w zakresie komunikacji językowej.ęści pierwszej, metodyczno-instruktażowej, autorka przedstawia organizację trzynastu spotkań z uczniami, przygotowujących do pracy nad konkretnym scenariuszem, występem, spektaklem. Zajęcia te są poświęcone uczeniu starannego wyrażania się przez język, ćwiczeniom w zakresie dykcji, akcentu, intonacji, modulacji, wreszcie pracy z tekstem.uga to propozycje repertuaru; autorskie przedstawienia teatralne.żka jest tym bardziej godna uwagi, że autorka jest nauczycielką polonistką i sama prowadziła szkolne kółka teatralne, opublikowała też niejeden zbiór scenariuszy lekcji języka polskiego oraz uroczystości szkolnych.