KAIZEN: klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii to pierwsza na świecie książka przybliżająca zachodnim menedżerom kaizen – japońską filozofię zarządzania opartą na ciągłym doskonaleniu. Premiera tej książki była kamieniem milowym teorii zarządzania, szczególnie systemów jakości. Dla autora natomiast był to początek misji popularyzowania i adaptowania kaizen w firmach zachodnich. Misji, dla której wyzwaniem były różnice mentalności Japonii i Zachodu. Czytamy w przedmowie: „(…) zachodni menedżerowie preferują nagłe zmiany, oparte na technologiach i znacznych inwestycjach, Japończycy wolą małymi krokami nieustannie doskonalić procesy, opierając się na zdrowym rozsądku i zaangażowaniu pracowników. (…) Te dwa różne podejścia autor nazywa innowacyjnością i kaizen. Wyzwaniem, jakie stawia przed menedżerami, jest zaadoptowanie ich obu. Bowiem jedynie synergia innowacyjności i kaizen warunkuje osiągnięcie trwałego sukcesu. Kaizen nie można zgłębić poprzez studiowanie ksiąg. Prawdziwa nauka płynie z codziennego praktykowania tej dziedziny. Czytelnik, zanim wejdzie na drogę kaizen, ma okazję poznać tę praktyczną stronę zarządzania w systemie ciągłego doskonalenia poprzez liczne analizy przypadków wdrożeń i funkcjonowania kaizen w firmach japońskich. O AUTORZE Masaaki Imai to światowy ekspert kaizen, nazywany guru lean i architektem ciągłego doskonalenia. Jest pionierem i liderem w promowaniu kaizen w świecie. Jego przełomowa, pierwsza książka na ten temat, zatytułowana „KAIZEN: Klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii”, została opublikowana w roku 1986 i od tego czasu przetłumaczona na ponad 20 języków (w tym japoński). Jest również autorem Gemba Kaizen, kolejnego bestsellera, który wydano w Polsce w roku 2006. Obecnie kończy pracę nad trzecim tytułem. W 1985 roku założył KAIZEN® Institute, międzynarodową organizację posiadającą dziś dwadzieścia biur na całym świecie. Jest często zapraszanym mówcą na międzynarodowe konferencje. Przemawiał w ponad 30 krajach, również w Polsce. Masaaki Imai urodził się w Tokio w 1930 roku. Uznany na całym świecie guru zarządzania jakością prezentuje tajniki sukcesu japońskich producentów, ich doświadczenia, techniki, instrumenty nieustannego doskonalenia organizacji, zarządzania procesami, produktami i technologią. "Poradnik szczególnie przydatny dla menedżerów, audytorów, studentów i wszystkich zainteresowanych trwałą przewagą konkurencyjną swoich organizacji." prof. dr hab. Krystyna Cholewicka-Goździk "Filozofia kaizen zakłada pozytywny kierunek zmian – doskonalenie ludzi, procesów, wyrobów i usług, struktur organizacyjnych itd. Książka zapoznaje Czytelnika z wieloma jej elementami, m.in. z wykorzystaniem cyklu PDCA, działalnością kół jakości, podejściem do relacji przełożony–podwładny czy do problemu konkurencji. Doskonalenie nigdy się nie kończy, a ta świetna publikacja może być znakomitym wsparciem w tym procesie dla menedżerów, kadry inżynieryjno-technicznej, operatorów, ludzi nauki i studentów. " prof. zw. dr hab. inż. Stanisław Borkowski Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej