Książka ma na celu dostarczenie umiejętności praktycznego posługiwania się technologiami Javy. Dobór, kolejność i sposób prezentacji materiału pozwala początkującemu Czytelnikowi systematycznie poznawać kolejne elementy technologii Javy, zaś Czytelnikowi zaawansowanemu umożliwia wybór interesujących fragmentów, m.in. zawierających omówienie niuansów i nowych środków Javy. CZĘŚĆ 2 II.A. Programowanie graficznych interfejsów użytkownika komponenty AWT i Swingu wszystko o obsłudze zdarzeń akcje, mapy akcji i mapy klawiaturowe architektura "Model-View-Controller" dowolne dostosowywanie wyglądu komponentów za pomocą mechanizmów "pluggable look & feel" II.B. Dynamiczna Java i programowanie komponentowe dynamizowanie aplikacji za pomocą mechanizmu refleksji JavaBeans, nasluch i wetowanie zmian właściwości; introspekcja dynamiczne ustalanie i pobieranie właściwości serializacja JavaBeans w formacie XML II.C. Programowanie klient-serwer i aplikacje WEB programowanie dostępu do baz danych (JDBC) programowanie klient-serwer przy użyciu gniazd serwery wielowątkowe oraz użycie kanałów gniazd i selektorów wykorzystanie popularnych protokołów sieciowych (HTTP, FTP) tworzenie, rozwijanie i wdrażanie aplikacji WEB (m.in. Ant) technologia serwletów (słuchacze, filtry, MVC) oraz JSP Tom I zawiera: I.A. Podstawy programowania w Javie I.B. Programowania obiektowe w Javie I.C. Uniwersalne metody programistyczne I.D. Milowe kroki (komentowane rozwiązania ważnych zadań)