Książka wprowadza czytelnika w świat relacji międzyludzkich, z jakimi mamy do czynienia w pracy zawodowej. Zostały w niej przedstawione najważniejsze teorie i techniki służące skutecznej komunikacji we współczesnym świecie biznesu, przydatne każdemu niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego, jak i pełnionej funkcji. Budowanie i utrzymywanie satysfakcjonujących relacji z współpracownikami i klientami to podstawa sprawnego zarządzania, dlatego po książkę powinien sięgnąć każdy menadżer. Skuteczny szef musi umieć jasno się wypowiadać, aktywnie słuchać, dostrzegać ukryty sens wypowiedzi, wspierać, przekonywać i motywować do działania. Jak to wszystko osiągnąć? Trzeba efektywnie się komunikować! Poprzez praktyczne wskazówki oraz przykłady z życia, czytelnik nauczy się: budować dobre relacje, rozumieć intencje i zachowania drugiej strony, pokonywać pojawiające się trudności, przeobrażać konflikt w efektywną dyskusję. Pomimo tematyki biznesowej, książkę tę powinien przeczytać każdy ? przecież komunikacja i budowanie relacji towarzyszy nam w każdym momencie życia.