Jak być zabawnym, a nie śmiesznym

Przemysław Kutnyj
8 /10
Ocena 8 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Jak być zabawnym, a nie śmiesznym
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
8 /10
Ocena 8 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Uniwersalny klucz do dobrej rozmowy naprawdę istnieje!

Prowadzenie konwersacji jest sztuką. Sztuką, o której jakości świadczy rezultat. Większość rozmów bowiem, pomijając luźne, rozrywkowe pogaduszki prowadzone dla zabicia czasu, ma nas do czegoś doprowadzić. Na przykład do uzyskania od rozmówcy konkretnych informacji, zasiania w nim ziarna wątpliwości wobec konkurencyjnych projektów albo przekonania go do pomysłu na wspólne działanie. Im wytrawniejszy i skuteczniejszy rozmówca, tym większy wpływ wywiera na innych ludzi. I właśnie o to w tym wszystkim chodzi: o wywieranie wpływu przy użyciu słów.

Niektórzy rodzą się z naturalnym talentem do konwersowania. Częściej jednak nauka efektywnej komunikacji zajmuje ludziom nieco więcej czasu - i to do nich skierowana jest ta książka. Sztukę efektywnej rozmowy bowiem można opanować, można się jej nauczyć. Przy czym nie wolno zapominać o uniwersalnym kluczu do każdej wymiany myśli z drugim człowiekiem, czyli o byciu zabawnym. Nie śmiesznym, bo śmieszność jest przypadkowa, niezamierzona, nie daje się kontrolować, a co za tym idzie - nie możemy jej wykorzystać jako narzędzia wywierania wpływu. Umiejętność świadomego wywoływania uśmiechu na twarzach innych, i to dokładnie w momentach, w których będzie nam on sprzyjał - o, to wielka sztuka.

Naucz się jej i wplataj humor do rozmowy wtedy, kiedy będzie Ci to potrzebne! Poznaj przy okazji kluczowe zasady decydujące o udanej rozmowie - dzięki ich znajomości będzie Ci zdecydowanie łatwiej wplatać w nią żart.
Wstęp, czyli jak być zabawnym i po co

Rozdział 1. Etapy i istota rozmowy
  • Początek
  • Środek
  • Koniec
  • Cztery wierzchowce konwersacji
  • Na co zwracać uwagę, a czego unikać?
Rozdział 2. W co gramy, rozmawiając, czyli dwa słowa o psychologii rozmowy
  • Jak wejść na głębszy poziom konwersacji?
Rozdział 3. Zanim zaczniesz
  • Mowa wewnętrzna
Rozdział 4. Autoprezentacja
  • Długość
  • Okoliczności
Rozdział 5. Small talk: zasady
  • Jak mówić?
  • Jak nie nudzić?
  • Jak zacząć small talk?
  • Jak zakończyć small talk?
Rozdział 6. Big talk, czyli miej cel i plan
  • Życie zawodowe/biznesowe
  • Plan
  • Życie towarzyskie i uczuciowe
  • Trudne sytuacje życiowe
  • Ważne zasady
  • Liczba osób uczestniczących w rozmowie
  • Jak kończyć rozmowę?
  • Prowadzenie rozmów trudnych
Rozdział 7. Jak argumentować
  • Fakty
  • Logika
  • Dedukcja i indukcja
  • Sposoby tworzenia argumentów
  • Emocje
Rozdział 8. Jak słuchać
Rozdział 9. Mowa ciała na co dzień
  • Emocje
  • Przekazywanie stosunku do innych ludzi
  • Autoprezentacja
Rozdział 10. Głos
  • Głośność
  • Barwa i wysokość
  • Tempo
  • Intonacja
  • Akcent wyrazowy i nie tylko
  • Akcent logiczny
  • Emocje w głosie
  • Ton wypowiedzi
Rozdział 11. O asertywności
Rozdział 12. Twój typ zachowania a naturalne obawy przed podjęciem rozmowy
Rozdział 13. Humor w rozmowie
  • Teoria 1: niespójność
  • Teoria 2: wyższość
  • Teoria 3: uwalnianie napięcia
Rozdział 14. Narzędzia doskonalące humor i błyskotliwość
  • 1. Wyolbrzymienie
  • 2. Przesada
  • 3. Karykatura
  • 4. Parodia
  • 5. Groteskowość oparta na wyolbrzymianiu
  • 6. Pomniejszanie
  • 7. Niespodzianka
  • 8. Wydobywanie kontrastów
  • 9. Operowanie anachronizmami dotyczącymi zwyczajów, poglądów, języka
  • 10. Eufemizm
  • 11. Przeformułowanie definicji
  • 12. Gra słowna
  • 13. Uproszczenie
  • 14. Porównanie
  • 15. Niezgodność
  • 16. Ironia
Rozdział 15. O dowcipie
Rozdział 16. Jak żyć: o pisaniu, telefonowaniu i onlinie
  • Pisanie e-maili
  • Telefonowanie
  • Online
Rozdział 17. Sztuka opowieści, czyli mów zajmująco
Rozdział 18. O elokwencji i przebijaniu bańki
Rozdział 19. O języku (jasność, styl, retoryka)
  • Tempo
  • Stylistyka
Rozdział 20. Savoir vivre - kiedy lepiej siedzieć cicho
  • Co robić?
Rozdział 21. O wdzięku
  • Przechodzenie z tematu na temat
  • Opowiadanie z odbiorcą na horyzoncie
  • Takt
  • Jak ćwiczyć?

Zakończenie
Podziękowania
Data wydania: 2022-11-15
ISBN: 978-83-283-9223-6, 9788328392236
Wydawnictwo: Onepress
Kategoria: Poradniki
Stron: 192
dodana przez: landrynkowa

Autor

Przemysław Kutnyj Przemysław Kutnyj Przemysław Kutnyj - certyfikowany trener biznesu i coach (ACC ICF), przez kilkanaście lat konsultant public relations, polonista. Od 2007 roku pracował dla różnych marek, firm i instytucji, takich jak Orlen, Interia, BNP Paribas, Panek CarSharing, L...

Pozostałe książki:

Jak być zabawnym, a nie śmiesznym Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych
Wszystkie książki Przemysław Kutnyj

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Jak być zabawnym, a nie śmiesznym aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@Iwona_Nocon
2022-12-12
8 /10
Przeczytane

Dzięki współpracy z wydawnictwo @wydawnictwo_onepress mam możliwość zrecenzowania dla was bardzo fajniej książki, która jest dedykowana absolutnie wszystkim. I z pewnością każdy po zapoznaniu się z treścią, wyniesie z niej coś dla siebie.
Dlaczego sięgnęłam po książkę pana Przemysława? Po pierwsze dlatego, że jest ona przewodnikiem, a nie poradnikiem. Niby nic takiego, ale jednak robi sporą różnicę. Drugim powodem jest w moim odczuciu, problem z rozmową. I nie tylko w kwestii humoru. Po prostu mam poczucie, że nie potrafię rozmawiać. Po przeczytaniu książki, zapewne nie od razu będę potrafiła naturalnie konwersować z drugim człowiekiem. Ale dzięki przewodnikowi wiem już na co mam zwrócić uwagę.
Książka podzielona jest na kilka rozdziałów, bardzo dużo tematów zostaje w niej poruszonych. Ponadto każdy rozdział kończy się ćwiczeniami. To powoduje, że cały czas można doskonalić się w kwestii konwersacji.
Podsumowując, z tej książki dowiesz się:
* na co zwracać uwagę, by chciano z Tobą rozmowę,
* jak prowadzić rozmowę, by się z kim porozumieć,
* kiedy przerwać rozmowę i jak zrobić, gdy z jakiegokolwiek powodu uważasz, że już wystarczy.
Ode mnie 8/10.

× 1 | link |

Cytaty z książki

O nie! Książka Jak być zabawnym, a nie śmiesznym. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl