Inventor. Podstawy projektowania

Bogdan Noga
Inventor. Podstawy projektowania
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Spis treści:Rozdział 1. Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor (7) * 1.1. Uruchamianie programu (7) * 1.2. Interfejs użytkownika (9) o 1.2.1. Okno programu Inventor (9) o 1.2.2. Podpowiedzi systemu (11) o 1.2.3. Przeglądarka menu (11) o 1.2.4. Pasek szybkiego dostępu (13) o 1.2.5. Karty wstążek (13) o 1.2.6. Panele wstążki (14) * 1.3. Praca z programem Autodesk Inventor (15) o 1.3.1. Tworzenie szkicu (15) o 1.3.2. Generowanie brył (17) * 1.4. Oglądanie modeli (19) o 1.4.1. Przesuwanie (19) o 1.4.2. Powiększanie i pomniejszanie modeli (20) o 1.4.3. Obracanie (22) * 1.5. Wyświetlanie modeli (23) o 1.5.1. Styl wizualny (23) o 1.5.2. Wyświetlanie cieni (25) o 1.5.3. Odbicia (26) o 1.5.4. Oświetlenie (26) o 1.5.5. Widoki kamery (27) o 1.5.6. Wyświetlanie tekstury (28) o 1.5.7. Właściwości fizyczne (29) * 1.6. Modyfikacja modeli (30) o 1.6.1. Edycja elementu (30) o 1.6.2. Edycja szkicu (31) o 1.6.3. Uchwyty 3D (33) o 1.6.4. Minipaski narzędzi (34) * 1.7. Otwieranie i zapisywanie plików (34) o 1.7.1. Uruchamianie nowego szablonu (34) o 1.7.2. Uruchamianie istniejącego pliku (35) o 1.7.3. Zapisywanie plików modeli (37) o 1.7.4. Eksportowanie danych (37) * 1.8. Idea pracy w programie Autodesk Inventor (39) o 1.8.1. Praca modułowa (39) o 1.8.2. Definiowanie projektu (41)Rozdział 2. Wykreślanie szkiców (47) * 2.1. Praca ze szkicem (47) o 2.1.1. Uruchamianie środowiska szkicu (47) o 2.1.2. Narzędzia do wykreślania szkicu (48) o 2.1.3. Metodyka wykreślania geometrii szkicu (51) o 2.1.4. Podpowiedzi w belce statusowej (51) o 2.1.4. Linie śledzenia (52) o 2.1.5. Wskazywanie obiektów (53) o 2.1.6. Usuwanie obiektów (53) o 2.1.7. Układ współrzędnych (54) * 2.2. Wiązania geometryczne (55) o 2.2.1. Czym są wiązania geometryczne (55) o 2.2.2. Tryby lokalizacji (56) o 2.2.3. Wiązanie poziome (57) o 2.2.4. Wiązanie pionowe (58) o 2.2.5. Wiązanie współliniowości (58) o 2.2.6. Wiązanie zgodności (60) o 2.2.7. Wiązanie symetryczności (61) o 2.2.8. Wiązanie prostopadłości (62) o 2.2.9. Wiązanie równoległości (63) o 2.2.10. Wiązanie równości (64) o 2.2.11. Wiązanie koncentryczności (65) o 2.2.12. Wiązanie styczności (66) o 2.2.13. Wiązanie mocujące (67) * 2.3. Edycja wiązań geometrycznych (68) o 2.3.1. Kontrola zdefiniowanych wiązań (68) o 2.3.2. Wyświetlanie zdefiniowanych wiązań (68) o 2.3.3. Usuwanie wiązań (69) o 2.3.4. Ukrywanie wyświetlonych wiązań (69) o 2.3.5. Widoczność wiązań (69) o 2.3.6. Wyświetlanie stopni swobody (70) o 2.3.7. Automatyczne tworzenie wiązań (72) * 2.4. Wiązania wymiarowe (73) o 2.4.1. Czym są wiązania wymiarowe (73) o 2.4.2. Wymiarowanie liniowe (74) o 2.4.3. Przewymiarowanie geometrii (75) o 2.4.4. Wymiar sterowany (75) o 2.4.5. Edycja wymiarowania (75) o 2.4.6. Tworzenie wyrażeń (76) * 2.5. Wykreślanie obiektów graficznych (81) o 2.5.1. Linia (81) o 2.5.2. Łuk styczny (84) o 2.5.3. Okrąg (87) o 2.5.4. Prostokąt (89) o 2.5.5. Łuk (92) o 2.5.6. Elipsa (95) o 2.5.7. Wielobok (96) o 2.5.8. Tekst (96) * 2.6. Edycja obiektów graficznych (97) o 2.6.1. Zaokrąglanie (97) o 2.6.2. Fazowanie (99) o 2.6.3. Lustrzane odbicie (103) o 2.6.4. Szyk prostokątny (105) o 2.6.5. Szyk kołowy (110) o 2.6.6. Ucinanie (113) o 2.6.7. Kopiowanie (117) o 2.6.8. Odsunięcie (121)Rozdział 3. Generowanie modeli bryłowych (127) * 3.1. Wprowadzenie (127) * 3.2. Narzędzia do modelowania części (128) * 3.3. Elementy szkicowane (130) o 3.3.1. Wyciągnięcie proste (131) o 3.3.2. Obrót (155) o 3.3.3. Przeciągnięcie (164) o 3.3.4. Płaszczyzna konstrukcyjna (172) o 3.3.5. Oś konstrukcyjna (175) o 3.3.6. Punkt konstrukcyjny (176) o 3.3.7. Wyciągnięcie złożone (177) o 3.3.8. Zwój (184) o 3.3.9. Żebro (186) o 3.3.10. Podziel (192) o 3.3.11. Pochylenie ściany (194) o 3.3.12. Współdzielenie szkicu (200) * 3.4. Elementy wstawiane (205) o 3.4.1. Zaokrąglanie elementów (205) o 3.4.2. Fazowanie elementów (215) o 3.4.3. Gwint (219) o 3.4.4. Otwór (226) o 3.4.5. Szyk kołowy elementów (243) o 3.4.6. Szyk prostokątny elementów (247) o 3.4.7. Odbicie lustrzane elementów (251) o 3.4.8. Skorupa (253)Rozdział 4. Tworzenie zespołów (257) * 4.1. Wprowadzenie do środowiska zespołu (257) o 4.1.1. Uruchamianie środowiska (257) o 4.1.2. Narzędzia do tworzenia zespołów (258) * 4.2. Techniki tworzenia zespołów (260) o 4.2.1. Technika "od dołu do góry" (260) o 4.2.2. Technika "od góry do dołu" (270) o 4.2.3. Technika mieszana (279) * 4.3. Edycja zespołu (290) o 4.3.1. Modyfikacja komponentów (290) o 4.3.2. Widoczność komponentów (291) o 4.3.3. Utwierdzanie komponentów (292) o 4.3.4. Edycja wiązań dla komponentów (293) * 4.4. Wiązania zespołu (294) o 4.4.1. Wiązania zestawiające (296) o 4.4.2. Sterowanie wiązaniami (308) o 4.4.3. Wiązania kątowe (314) o 4.4.4. Wiązania styczności (323) o 4.4.5. Wiązania wstawiające (327) * 4.5. Wiązania ruchu (332) o 4.5.1. Wiązania obrotowe (334) o 4.5.2. Zespół kontaktowy dwóch kół zębatych (342) o 4.5.3. Wiązania obrotowo-przesuwne (345)Rozdział 5. Prezentacja zespołu (351) * 5.1. Uruchamianie szablonu prezentacji (351) * 5.2. Projekt zespołu połączenia śrubowego (352) * 5.3. Automatyczne tworzenie prezentacji (358) * 5.4. Ręczne tworzenie prezentacji (360) * 5.5. Edycja prezentacji zespołu (366) * 5.6. Precyzyjne obracanie widoku prezentacji (367) * 5.7. Animacja prezentacji zespołu (368)Rozdział 6. Dokumentacja techniczna (369) * 6.1. Narzędzia do tworzenia dokumentacji płaskiej (369) * 6.2. Arkusz, ramka i tabelka rysunkowa (371) o 6.2.1. Tworzenie i edycja arkusza (371) o 6.2.2. Tworzenie i edycja ramki rysunkowej (373) o 6.2.3. Tworzenie i edycja tabelki rysunkowej (374) * 6.3. Tworzenie widoków rysunków (378) o 6.3.1. Widok bazowy (383) o 6.3.2. Rzut (385) o 6.3.3. Szczegół (386) o 6.3.4. Przerwanie (387) * 6.4. Tworzenie przekrojów na rysunkach (390) o 6.4.1. Przekrój (390) o 6.4.2. Tworzenie półprzekroju (397) o 6.4.3. Wyrwanie (401) * 6.5. Narzędzia do opisu rysunków (410) * 6.6. Wymiarowanie (411) o 6.6.1. Wymiar (412) o 6.6.2. Edycja wymiarowania (413) o 6.6.3. Wymiarowanie średnic i promieni (417) o 6.6.4. Wymiarowanie od bazy (417) * 6.7. Opisywanie rysunków (420) o 6.7.1. Linia środkowa (420) o 6.7.2. Dwusieczna linii środkowej (420) o 6.7.3. Szyk wyśrodkowany (421) o 6.7.4. Znacznik środka (421) o 6.7.5. Opis otworu i gwintu (422) o 6.7.6. Tabela otworów (422) * 6.8. Dodawanie symboli (424) o 6.8.1. Symbol chropowatości powierzchni (424) o 6.8.2. Tolerancja kształtu i położenia (426) o 6.8.3. Symbol identyfikatora bazy (429) * 6.9. Opis rysunku złożeniowego (430) o 6.9.1. Przygotowanie złożenia (430) o 6.9.2. Widoki i przekroje złożenia (436) o 6.9.3. Numerowanie pozycji (442) o 6.9.4. Edycja numerowania pozycji (442) o 6.9.5. Lista części (445) o 6.9.6. Edycja listy części (446)Skorowidz (449)Spraw, by Inventor nie miał przed Tobą tajemnic * Poznaj najnowsze środowisko do projektowania przestrzennego * Naucz się tworzyć szkice 2D i modelować w trzech wymiarach * Opanuj narzędzia do tworzenia zespołów i techniki ich prezentacjiInventor to jedno z najczęściej używanych środowisk do wspomaganego komputerowo projektowania części i zespołów mechanicznych. Rosnąca popularność aplikacji, duże możliwości w zakresie tworzenia dokumentacji, cyfrowego prototypowania, symulacji działania mechanizmów i wymiany danych projektowych oraz wsparcie zapewniane przez producenta programu gwarantują, że czas poświęcony na jego naukę okaże się doskonałą inwestycją w przyszłość.Rozpoczęcie przygody z Inventorem znakomicie ułatwi książka "Inventor 2011 PL. Pierwsze kroki ". Podręcznik "za rękę" poprowadzi początkującego użytkownika przez świat projektowania technicznego, przedstawiając podstawowe informacje o programie i sposobach jego stosowania. Czytelnik dowie się, do czego służą poszczególne narzędzia i jak skonfigurować interfejs aplikacji. Pozna metody tworzenia i edytowania płaskich rysunków, brył trójwymiarowych i całych zespołów. Zagadnienia związane z symulowaniem działania mechanizmów oraz animowaniem procesów ich montażu i demontażu nie będą stanowiły już żadnego problemu.Poszczególne tematy przedstawiane są w bardzo praktyczny sposób, dzięki czemu podręcznik doskonale nadaje się do samodzielnej nauki korzystania z najnowszej wersji środowiska Inventor, stanowiąc jednocześnie świetny materiał pomocniczy na kursach i szkoleniach z obsługi tego programu. * Elementy interfejsu programu Inventor i sposoby ich używania * Tworzenie szkiców w oparciu o wiązania geometryczne i wymiarowe * Generowanie trójwymiarowych brył, przekształcanie ich i łączenie * Korzystanie z biblioteki elementów znormalizowanych * Symulacja ruchu oraz animowanie montażu i demontażu zespołów * Tworzenie dokumentacji technicznej części i złożeń * Praktyczne przykłady różnorodnych zastosowań InventoraZ przyjemnością rozpocznij praktyczną naukę obsługi jednego z najpopularniejszych środowisk do trójwymiarowego projektowania układów mechanicznych!
Data wydania: 2011
ISBN: 978-83-246-2740-0, 9788324627400
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza HELION

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Inventor. Podstawy projektowania aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Inventor. Podstawy projektowania. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2025 nakanapie.pl