W dotychczasowej literaturze z tego zakresu nie dostrzegam pracy, która by opierając się na takich właśnie przesłankach teoretycznych, w sposób tak kompleksowy i praktyczny zarazem, przedstawiała podjęte zagadnienie. Książka jest bardzo potrzebna, gdyż w aktualnej praktyce dydaktycznej ciągle jeszcze uwaga edukatorów skierowana jest głównie na sferę biologiczną organizmu - stymulację rozwoju fizycznego, kształtowanie sprawności, likwidację urazów, chorób itp. Tymczasem w niewystarczającym stopniu celem edukacji fizycznej jest kształtowanie osobowości ludzi zorientowanych na dbałość o ciało i zdrowie (...). Jako pedagog stwierdzam, że lektura maszynopisu książki świadczy o bardzo dobrym przygotowaniu teoretyczno-metodologicznym jej autora w zakresie podejmowanej problematyki, a także o współczesnym i innowacyjnym myśleniu o edukacji oraz dobrej znajomości praktyki dydaktycznej w zakresie wychowania fizycznego, zdrowotnego i fizjoterapii (...). Stwierdzam z pełnym przekonaniem, iż z punktu widzenia współczesnej pedagogiki i edukacji, idea i założenia książki Andrzeja Krawańskiego są nader słuszne. Książka kreuje nowe spojrzenie na edukację fizyczną, (...). (fragment recenzji profesora Wacława Strykowskiego, Wydział Studiów Edukacyjnych UAM)