Książka stanowi pierwszy w języku polskim podręcznik akademicki dotyczący projektowania interakcji człowiek-komputer (Human-Computer Interaction - HCI). Podręcznik w przekrojowym ujęciu przedstawia metody i podejścia przydatne do zapewnienia wysokiej użyteczności produktu informatycznego podczas kolejnych etapów prac: określania wymagań, projektowania oraz testowania i oceny rozwiązań interfejsu użytkownika. Przyjęty sposób prezentacji materiału ma na celu podkreślenie, że wysoka jakość użytkowa produktu informatycznego nie wynika wyłącznie z wykorzystania nowoczesnych technologii, ale jest przede wszystkim rezultatem umiejętnego zastosowania odpowiednich form współpracy z użytkownikami na wszystkich etapach prac projektowych. Wartościową część książki stanowią pytania kontrolne, ćwiczenia i zadania projektowe zamieszczone po każdym rozdziale. Omówione zagadnienia obejmują przede wszystkim graficzny interfejs użytkownika oraz interfejs WWW, ale przedstawione w książce ogólne zasady projektowania dotyczą także innych rodzajów interakcji użytkownik-system. Książka jest przeznaczona głównie dla studentów kierunków związanych z informatyką i jej zastosowaniami, ale może być także przydatna menedżerom projektów odpowiedzialnym za zapewnienie jakości produktu informatycznego oraz za organizację współpracy z użytkownikami podczas realizacji różnorodnych przedsięwzięć informatycznych.