Niniejsza publikacja to pasjonujące filologiczno-muzykologiczne studium instrumentów wzmiankowanych w Biblii. Autor, łącząc zawodowe kompetencje z lekkością stylu i omalże detektywistyczną pasją, bada hebrajskie, greckie, łacińskie i angielskie wersje tekstów biblijnych, ich talmudyczne komentarze oraz liczne źródła pozatekstowe — świadectwa kultury materialnej rozmaitych cywilizacji, dostarczające interesujących analogii. Na tej podstawie identyfikuje i omawia instrumenty występujące w różnych kontekstach w Starym i Nowym Testamencie, by w efekcie umożliwić czytelnikowi, przywykłemu do nieprecyzyjnych czy wręcz mylnych przekładów, lepsze „wsłuchanie się" w bogactwo muzyki i dźwięków rozbrzmiewających w księgach biblijnych. Na czym grał naprawdę król Dawid? Co zburzyło mury Jerycha? Jak rozumieć „miedź brzęczącą albo cymbał brzmiący"? Na te i inne pytania znajdzie się tu odpowiedź jeśli nie ostateczna, to z pewnością wiarygodna.