Innowacje są niezbędne, aby sprostać szybko zmieniającej się i narastającej konkurencji w zglobalizowanym świecie, aby utrzymać ład i porządek w organizacji, zapobiegać rutynie i nawykom, tworzyć bardziej atrakcyjne i wydajne miejsca pracy. Książka jest poświęcona opracowywaniu oraz wprowadzaniu zmian innowacyjnych w gospodarce, działalności społecznej i politycznej, a nawet w życiu codziennym. Na powstanie innowacji składają się dwie ważne aktywności człowieka: twórczość - często nazywana kreatywnością - która prowadzi do znajdowania pomysłów oraz przedsiębiorczość, dzięki której pomysły uzyskują swoje miejsce w rzeczywistości gospodarczej, społecznej czy politycznej, a nie tylko na półkach wynalazców. Książka jest efektem przemyśleń, poszukiwań literaturowych oraz sprawdzania efektywności i skuteczności opisywanych metod w praktyce. Zawiera liczne przykłady wdrażania rozwiązań innowacyjnych w polskich przedsiębiorstwach. Jest przeznaczona dla menedżerów, kierowników i specjalistów, projektantów wyrobów, usług czy organizacji i zarządzania firmą; może być też dobrym podręcznikiem akademickim do nauki podstaw tworzenia i wprowadzania innowacji na wszystkich kierunkach studiów. Praktycznie jest to książka dla każdego, kto chce coś zmienić w swoim życiu oraz wokół siebie, kto chce osiągnąć sukces i trwałą pozycję w swojej firmie i na szeroko rozumianym rynku pracy.