Sprawny system informacji podstawą rozwoju turystyki! Informacja jest jednym z najważniejszych elementów, a nawet wręcz wyznacznikiem gospodarki turystycznej. Współczesna gospodarka turystyczna jest bowiem systemem powiązań między jej podmiotami realizującymi na rynku funkcje komercyjne (przedsiębiorcy turystyczni) a podmiotami non profit (samorządy terytorialne oraz organizacje i stowarzyszenia branżowe) oraz turystami. Informacja turystyczna jest zaś obszarem znajdującym się na styku tych trzech grup podmiotów, warunkując skuteczność i jakość świadczonych usług. Wykreowanie sprawnie funkcjonującego systemu informacji turystycznej wymaga wypracowania właściwych mechanizmów aktywnej współpracy samorządu lokalnego z branżą turystyczną bezpośrednio lub pośrednio zaangażowaną w kreowanie lokalnego produktu turystycznego. Podstawowym celem opracowania jest próba przedstawienia modelowej koncepcji współpracy między jednostkami samorządu terytorialnego a podmiotami turystycznymi w zakresie gromadzenia, przetwarzania, przepływu i udostępniania informacji turystycznej. „Nowatorski charakter samego projektu badawczego, a w konsekwencji i książki, zawiera się głównie w wytyczeniu ram i założeń modeli odzwierciedlających funkcjonowanie informacji turystycznej na szczeblu regionalnym i lokalnym. Według rozeznania Recenzenta, jest to pierwsza próba w polskiej literaturze przedmiotu, przedstawiająca funkcjonowanie informacji turystycznej jako systemu w ujęciu modelowym”. Prof. dr hab. Barbara Marciszewska Wydział Turystyki i Rekreacji Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku