Skrypt zawiera cykl ćwiczeń projektowych z zakresu grafiki komputerowej. Omówiono w nim następujące zagadnienia: podstawy organizacji pracy z popularnym programem Autodesk Inventor; tworzenie szkiców dwuwymiarowych (2D) i przekształcanie ich w bryły (3D); tworzenie modeli trójwymiarowych; tworzenie trójwymiarowych reprezentacji graficznych na podstawie dwuwymiarowych rysunków utworzonych w popularnym systemie CAD-AutoCAD; możliwości modelowania elementów o złożonych kształtach; tworzenie dokumentacji dwuwymiarowej elementów i zespołów oraz narzędzia służące do zapisu konstrukcji w postaci rysunku 2D; tworzenie zespołów na podstawie wykonanych uprzednio modeli elementów oraz zasady nadawania więzów montażowych, animacji montażu, wykrywania kolizji mechanizmów, tworzenia plików prezentacji oraz plików *.avi; tworzenie modeli konstrukcji blachowych oraz generowanie rozwinięć blach; zasady projektowania zespołów spawanych; tworzenie części technologicznie podobnych oraz możliwości połączenia modelu 3D z danymi parametrycznymi zawartymi np. w arkuszu MS Excel; metodykę automatycznego zestawiania elementów; zasady korzystania z bibliotek elementów znormalizowanych; zasady animacji zespołów; unikatową technikę tworzenia elementów i zespołów zachowujących adaptacyjność; możliwości wizualizacji elementów i zespołów zaprojektowanych w programie Autodesk Inventor