Dla dzieci w wieku przedszkolnym gra jest darem, który należy zrozumieć i intensywnie rozwijać. W edukacji przedszkolnej konieczne jest stworzenia korzystnych warunków dla gry, przeznaczyć na nią wystarczająco dużo miejsca i czasu. Gra w warunkach przedszkolnych jest edukacyjnym fenomenem. Prezentowana książka oferuje zestaw 169 gier edukacyjnych. Zostały one opracowane wielofunkcyjnie w kontekście teoretycznym, metodycznym i praktycznym. Profesjonalnie rozumieć grę, wiedzieć, jak grać, uczyć grać siebie i dzieci, wszechstronnie projektować gry i wdrażać je do procesu edukacyjnego a także dokonywać ich ewaluacji jest pedagogicznym mistrzostwem i artyzmem. Prof. dr hab. Mária Podhájecká jest pracownikiem naukowym na Uniwersytecie w Preszowie na Słowacji. Swoje naukowe zainteresowania badawcze i działalność pedagogiczną skupia na problematyce pedagogiki przedszkolnej i specjalnej, zajmuje się także pedagogiką inkluzyjną, diagnozą pedagogiczną oraz dydaktyką wychowania przedszkolnego. W centrum jej badań naukowych znajdują się interdyscyplinarne projekty edukacyjne dotyczące gry w edukacji przedszkolnej. Mgr inż. Vladimír Gerka wysokiej klasy ekspert, autor wielu krajowych i międzynarodowych projektów i publicznych wystąpień w zakresie ekonomii, zarządzania, pedagogiki, filozofii i sfery duchowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, w tym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczestniczy w opracowywaniu strategicznych dokumentów dotyczących edukacji dzieci i młodzieży.