Polska, mimo dysproporcji w zagospodarowaniu turystycznym i względnego "przeludnienia turystycznego" niektórych regionów, należy do grona państw o znacznych możliwościach rozwoju turystyki. Ciągle jednak jesteśmy krajem stosunkowo mało znanym na międzynarodowym rynku turystycznym. W pracy ukazano atrakcyjność turystyczną Polski, a także możliwości dalszego rozwoju ruchu turystycznego. Omówiono walory turystyczne Polski, tj. te cechy i elementy środowiska przyrodniczego oraz te przejawy działalności człowieka, które mają znaczenie dla turysty. Szczególną uwagę zwrócono na walory wypoczynkowe, krajoznawcze i specjalistyczne. Zajęto się także zagospodarowaniem turystycznym naszego kraju, a zwłaszcza bazą noclegową, gastronomiczną i towarzyszącą oraz infrastrukturą transportową, przy czym szczególną uwagę zwrócono na gospodarcze aspekty turystyki. Na zakończenie zaprezentowano najważniejsze regiony turystyczne kraju, a więc obszary, które wyróżniają się swoimi walorami i skupiają większość ruchu turystycznego. Książka jest przeznaczona dla studentów geografii, nauczycieli, młodzieży szkolnej i stałych odbiorców literatury geograficznej.