Kiedy NBA Jam trafiło do salonów gier w 1993 roku, gracze odkryli, jak zabawna może być koszykówka uwolniona od zasad, sędziów i… grawitacji. Jednak zaledwie kilka lat po tym, jak miliardowy hit podbił świat, producent Midway, wydawca Acclaim, a nawet miejscówki z automatami zaczęły znikać z mapy. Jak to się stało, że prosta gra w koszykówkę dwa na dwa została MVP salonów gier, a potem utraciła swój tytuł?
Dziennikarz Reyan Ali zgłębia tę sagę, śledząc losy ludzi i decyzje, które ukształtowały serię. Poznasz dowcipnego architekta NBA Jam, Marka Turmella, zajrzysz do biura Midway w Chicago, gdzie młodzi, ambitni twórcy wykorzystywali najnowocześniejsze technologie, i odkryjesz kontynuacje, spin-offy oraz hołdy, które powstały po premierze gry.
Bazując na wyczerpujących badaniach i oryginalnych wywiadach z gwiazdorską obsadą – w tym z Turmellem i jego pierwotnym zespołem deweloperskim, ikonicznym komentatorem Timem Kitzrowem, biznesmenami i twórcami z Midway i Acclaim, tajnymi postaciami George’em Clintonem i DJ Jazzy Jeffem, współtwórcą Dooma Johnem Romero oraz koszykarskimi półbogami lat dziewięćdziesiątych, Glenem Rice’em i Shaqiem – książka Game Story: NBA Jam przenosi czytelnika do epoki, kiedy automaty do gier rządziły światem.