Każdy chciał mieć zdjęcie od Nasierowskiej. Kobiety, bo wyglądały romantyczniej niż w rzeczywistości, mężczyźni - bo subtelniej. Z jej fotograficznych portretów promieniowała fascynująca siła piękności. W szalonych i twórczych latach sześćdziesiątych i w pełnych propagandy sukcesu latach siedemdziesiątych niezmienne było jedno - na dziesiątkach okładek "Filmu", "Ekranu", "Zwierciadła", "Przekroju" oraz "Kobiety i Życia" zdjęcia twarzy znanych aktorek i aktorów, niemal zawsze opatrzone podpisem "Foto: Zofia Nasierowska". Krytycy podkreślali, że Nasierowska jest zjawiskiem i instytucją, czarodziejką i terapeutką, bo spełnia marzenia kobiet.
Po trzydziestu pięciu latach pracy zawodowej, ze względu na chorobę oczu, przestaje robić zdjęcia. Nie poddaje się, jej silny charakter dyktuje wybór zupełnie odmiennego zajęcia: w domu zbudowanym nad mazurskim jeziorem otwiera pensjonat.
Zofia Turowska przedstawia Zofię Nasierowską, "fotografkę boską", jak nazwał Ją Melchior Wańkowicz, artystkę i dokumentalistkę, która z aparatem w ręku potrafiła sprostać zmianom i przeciwnościom, odnieść imponujący sukces zawodowy i jednocześnie harmonijnie ułożyć wspólnotę małżeńską. To ilustrowana opowieść o życiu wielokrotnie spełnionym. Większość z ponad 400 zdjęć i dokumentów, świadectw epoki minionej oraz czasów współczesnych, publikowanych jest po raz pierwszy.
Tadeusz Konwicki:
Zofia Nasierowska - to czułe kobiece oko, to legenda polskiej fotografii portretowej.
Zosia Nasierowska - to szczególne, słoneczne zjawisko w naszym zgrzebnym peerelowskim życiu.
Zofia Turowska - autorka bestselleru "Agnieszki. Pejzaże z Agnieszką Osiecką" i sagi rodziny Onyszkiewiczów "Gniazdo" współautorka reportażu-dokumentu o wydarzeniach w Stoczni Gdańskiej w 1980 roku - "Kto tu wpuścił dziennikarzy?", faktograficznych powieści: o łódzkiej Szkole Filmowej "Filmówka" oraz Zespole Filmowym "TOR", biograficznej opowieści Beaty Tyszkiewicz "Nie wszystko na sprzedaż".
Po trzydziestu pięciu latach pracy zawodowej, ze względu na chorobę oczu, przestaje robić zdjęcia. Nie poddaje się, jej silny charakter dyktuje wybór zupełnie odmiennego zajęcia: w domu zbudowanym nad mazurskim jeziorem otwiera pensjonat.
Zofia Turowska przedstawia Zofię Nasierowską, "fotografkę boską", jak nazwał Ją Melchior Wańkowicz, artystkę i dokumentalistkę, która z aparatem w ręku potrafiła sprostać zmianom i przeciwnościom, odnieść imponujący sukces zawodowy i jednocześnie harmonijnie ułożyć wspólnotę małżeńską. To ilustrowana opowieść o życiu wielokrotnie spełnionym. Większość z ponad 400 zdjęć i dokumentów, świadectw epoki minionej oraz czasów współczesnych, publikowanych jest po raz pierwszy.
Tadeusz Konwicki:
Zofia Nasierowska - to czułe kobiece oko, to legenda polskiej fotografii portretowej.
Zosia Nasierowska - to szczególne, słoneczne zjawisko w naszym zgrzebnym peerelowskim życiu.
Zofia Turowska - autorka bestselleru "Agnieszki. Pejzaże z Agnieszką Osiecką" i sagi rodziny Onyszkiewiczów "Gniazdo" współautorka reportażu-dokumentu o wydarzeniach w Stoczni Gdańskiej w 1980 roku - "Kto tu wpuścił dziennikarzy?", faktograficznych powieści: o łódzkiej Szkole Filmowej "Filmówka" oraz Zespole Filmowym "TOR", biograficznej opowieści Beaty Tyszkiewicz "Nie wszystko na sprzedaż".