Tworzenie nowej firmy w sercu starej Przełamywanie inercji upadającej firmy Dodatek specjalny: przełomowy artykuł "Zarządzanie przez zobowiązania"
z czasopisma Harvard Business Review Każda recepta na sukces kiedyś traci ważność, a wtedy potrzebne jest nowe lekarstwo. Problem w tym, że menedżerowie i przedsiębiorcy reagują na kryzys, kontynuując działania, które sprawdziły się w przeszłości. Wpadają w pułapkę inercji. Zamiast zatrzymać się i nabrać dystansu, rozpaczliwie dociskają pedał gazu i brną w otchłań. Czasem angażują renomowane firmy konsultingowe i stosują inne półśrodki, ale to nic nie daje. Co jest przyczyną takiej reakcji? Jak sprawić, by podobny los nie spotkał Twojej firmy? Niniejsza książka jest produktem 10-letnich badań Harvard Business School. Autor przedstawia w niej trzyetapowy model rekonstrukcji firmy, chroniący przed powielaniem utrwalonych postaw w obliczu kryzysu. Donald N. Sull przybliża prawdziwe historie wzrostu i upadku wielu korporacji i gałęzi gospodarki. Odpowiada na pytanie, dlaczego niektóre firmy szybko zawracają ze złej drogi i błyskawicznie odzyskują siłę, podczas gdy inne w obliczu kryzysu zdają się akceptować fakt, że ich czas przeminął. Z książki dowiesz się: Jakie czynniki wzmacniają, a jakie osłabiają inercję firmy? Nieudane transformacje firm zagrożonych upadkiem: Arthur Andersen, AT&T, Compaq Zarządzanie firmą w obliczu kryzysu: nowa rola menedżerów Testy diagnostyczne: czy Twoja firma jest zagrożona upadkiem? Powielanie obcych wzorów i inne błędy popełniane przy rekonstrukcji zagrożonej firmy Korzyści i koszty wynikające z wprowadzenia do firmy menedżerów z zewnątrz.
z czasopisma Harvard Business Review Każda recepta na sukces kiedyś traci ważność, a wtedy potrzebne jest nowe lekarstwo. Problem w tym, że menedżerowie i przedsiębiorcy reagują na kryzys, kontynuując działania, które sprawdziły się w przeszłości. Wpadają w pułapkę inercji. Zamiast zatrzymać się i nabrać dystansu, rozpaczliwie dociskają pedał gazu i brną w otchłań. Czasem angażują renomowane firmy konsultingowe i stosują inne półśrodki, ale to nic nie daje. Co jest przyczyną takiej reakcji? Jak sprawić, by podobny los nie spotkał Twojej firmy? Niniejsza książka jest produktem 10-letnich badań Harvard Business School. Autor przedstawia w niej trzyetapowy model rekonstrukcji firmy, chroniący przed powielaniem utrwalonych postaw w obliczu kryzysu. Donald N. Sull przybliża prawdziwe historie wzrostu i upadku wielu korporacji i gałęzi gospodarki. Odpowiada na pytanie, dlaczego niektóre firmy szybko zawracają ze złej drogi i błyskawicznie odzyskują siłę, podczas gdy inne w obliczu kryzysu zdają się akceptować fakt, że ich czas przeminął. Z książki dowiesz się: Jakie czynniki wzmacniają, a jakie osłabiają inercję firmy? Nieudane transformacje firm zagrożonych upadkiem: Arthur Andersen, AT&T, Compaq Zarządzanie firmą w obliczu kryzysu: nowa rola menedżerów Testy diagnostyczne: czy Twoja firma jest zagrożona upadkiem? Powielanie obcych wzorów i inne błędy popełniane przy rekonstrukcji zagrożonej firmy Korzyści i koszty wynikające z wprowadzenia do firmy menedżerów z zewnątrz.