Filozofia ezoteryczna Indii

Jagadish Chandra Chatterji
Filozofia ezoteryczna Indii
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Jagadish Chandra Chatterji zadziwiająco jasnym, przejrzystym i ścisłym językiem dotyka głębin ezoterycznych filozofii indyjskiej. Przejawia się tu jego doskonała znajomość nauki zachodniej, co pomaga mu w ubraniu zawiłych i trudnych do pojęcia abstrakcji tego obcego nam światopoglądu w formę najbardziej dostępną dla zachodniego umysłu.
Dzieło doszukuje się zrozumienia, czym jest wszechświat i jak powstał do istnienia, jednym słowem, celu życia, odpowiedzi na pytanie „dlaczego?” i „po co?”. Wówczas może zdołamy przeniknąć uniwersalną zasadę bytu. Aby tego dokonać, człowiek powinien poznać samego siebie, wiedzieli o tym Wielcy Mistrzowie wszystkich krajów. Ujrzymy wtenczas, że człowiek zawiera w sobie całkowitą siłę kosmiczną.
Na koniec autor zgłębia utajone moce ludzkiego ducha i przedstawia, w jaki sposób może on sprawdzić, jeszcze podczas pobytu na ziemi, istnienie rzeczywistości transcedentalnych, jak jeszcze na tym świecie może dotrzeć do doskonałości Boskiej.

Data wydania: 2001-01-24
ISBN: 978-83-66388-29-1, 9788366388291
Wydawnictwo: Centrum
Stron: 136
dodana przez: marleco

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Filozofia ezoteryczna Indii aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@marleco
2024-06-01
Przeczytane

Cytat: W swoich wykładach bramin Chatterji usiłuje wyjaśnić tajemne znaczenie nauki braminizmu, najstarszej religii rasy aryjskiej, wyznawanej dotąd przez większość Hindusów. Prawdy duchowe braminizmy zawarte są w świętych księgach Wedy i Upaniszady, kult zaś zewnętrzny w Puranach. Advaita uznaje kosmogonię Sankhya, tj. DUALIZM świata zjawiskowego: Ducha (Purushy) jako pierwiastka wiecznego i materii (prakriti) jako podatnej na różniczkowanie się, jako powłoka czyli narzędzie ducha.
Powyższy fragment tej książki jest to kolejne potwierdzenie tego, że zarówno w indyjskich Wedach jak i zoroastryjskich Gathach (patrz poniżej Yasna XXX), powstałych co najmniej w 2 tys. p.n.e. jest mowa o DUALIZMIE. Wiadomym też jest, że filozofowie greccy, np. Pitagoras (569-490) wiedzę czerpali z zoroastryzmu. Natomiast naukowców Kościoła Katolickiego można posądzić o to, że zaciemniają wiernym umysły jako, że współcześnie publikują artykuły w których opisują dualizm jako naukę Arystotelesa (384-322), czyli dbają o to, by wiedza o zoroastryzmie do wiernych nie dotarła.
Yasna XXX: Oto są pierwotne duchy, które przebywają parami (łącząc swe przeciwieństwa) lecz każdy z nich działa niezależnie. Jeden z nich jest lepszą istotą, drugi gorszą, jeżeli chodzi o myśl, słowa i czyny. 4Gdy nadejdą oba duchy, jeden z nich będzie chciał stworzyć życie, ...

| link |

Cytaty z książki

O nie! Książka Filozofia ezoteryczna Indii. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl