Kiedy w kwietniu 2001 roku program ?Big Brother? pojawił się w telewizji, w czasopismach rozpisywano się na temat tego, jakie skutki może mieć jego emisja. Opinie pejoratywne stanowiły zdecydowaną większość. Gdy ?narodowa debata? ucichła program ?Wielki Brat? doczekał się licznego rodzeństwa. Przedmiotem analizy w prezentowanej publikacji są programy typu reality show oraz talk show. Celem pracy jest próba zrozumienia rosnącej woli obnażania się przed masową publicznością; tego, skąd rodzi się w ludziach gotowość do odsłaniania najciemniejszych zakamarków własnej alkowy. Publikacja zawiera zarówno zagadnienia teoretyczne oscylujące wokół telewizji i programów reality show, jak i analizę dyskursu transkryptowanych programów, takich jak: ?Bar?, ?Rozmowy w toku?, ?Big Brother? i inne. Szczególną wagę Autorka przywiązała do aranżacji całego show, jak i próby zrozumienia motywów skłaniających do uczestniczenia w spektaklach na oczach telewidzów.