„Encyklopedia Filozofii Wychowania” obejmuje zagadnienia filozofii, etyki, wychowania, socjologii. Prezentuje zarówno ujęcie historyczne, jak i współczesne. Zawiera ona nie tylko zestaw podstawowych terminów i pojęć filozoficznych, ale także zwięźle omawia wybrane problemy, kierunki, szkoły, nurty, prądy filozoficzne. Szereg haseł zamieszczonych w tej książce poświęconych jest zagadnieniom interdyscyplinarnym oraz filozoficznym podstawom i aspektom istotnych trendów, ruchów i prądów społeczno-kulturowych. Zaletą są ponadto hasła biograficzne szczególnie polskich myślicieli. Zgodnie z zamierzeniem Autorów publikacja spełniać powinna dwie zasadnicze funkcje – wydawnictwa informacyjnego oraz integracyjną tak wewnątrz samej filozofii wychowania, jak i w stosunku do dyscyplin pokrewnych. Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców: osób zajmujących się profesjonalnie problematyką edukacji, pedagogów, nauczycieli, studentów (kierunki: filozofia, psychologia, pedagogika, filologia, socjologia), uczniów oraz tych wszystkich, których interesuje filozoficzny wymiar kultury i obecność filozofii w sferze wychowania.