Elementarz obrazkowy przeznaczony jest dla dzieci 5–6-letnich, które przygotowują się do czytania i pisania. Głównym zadaniem publikacji jest rozwijanie świadomości językowej dziecka, a zwłaszcza świadomości fonologicznej , poprzez wykonywanie prostych ćwiczeń słuchowo-językowych na materiale sylabowym. Materiał ten ma podobny schemat fonetyczny. Cechuje go harmonia wokaliczna . Słowa są łatwe do wymówienia. Mają podobną ilość sylab (od dwóch do trzech, wyjątkowo więcej) i rozpoczynają się od sylaby otwartej dwuliterowej .
Elementarz kształtuje u dzieci:
*świadomość fonologicznej (sylabowej) podzielności słów,
*świadomość segmentowej budowy słów,
*świadomość elementów występujących w słowie, sylab otwartych na początku i na końcu słowa (w nagłosie i wygłosie),
*wrażliwość i skupienie uwagi na dźwiękowej budowie słowa.
Do realizacji tych zadań służy materiał obrazkowy. Obrazek posiada konkretną treść, na której dziecko skupia uwagę, aktywizując analizator wzrokowy spełniający ważną rolę w umiejętności czytania i pisania.
W skład publikacji wchodzą karty z obrazkami ilustrującymi poszczególne głoski, alfabet obrazkowy oraz obrazki do pocięcia.
Elementarz kształtuje u dzieci:
*świadomość fonologicznej (sylabowej) podzielności słów,
*świadomość segmentowej budowy słów,
*świadomość elementów występujących w słowie, sylab otwartych na początku i na końcu słowa (w nagłosie i wygłosie),
*wrażliwość i skupienie uwagi na dźwiękowej budowie słowa.
Do realizacji tych zadań służy materiał obrazkowy. Obrazek posiada konkretną treść, na której dziecko skupia uwagę, aktywizując analizator wzrokowy spełniający ważną rolę w umiejętności czytania i pisania.
W skład publikacji wchodzą karty z obrazkami ilustrującymi poszczególne głoski, alfabet obrazkowy oraz obrazki do pocięcia.