Podręcznik akademicki do ekonomiki turystyki, kierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych na specjalnościach turystycznych, jak również znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i zarządzaniem w turystyce. Książka zawiera kompleksową wiedzę dotyczącą ekonomiki turystyki, w tym m.in.: podstawy teoretyczne i terminologię, funkcje turystyki, rynek usług turystycznych, popyt i podaż w turystyce, politykę turystyczną, turystykę międzynarodową, przedsiębiorstwo turystyczne, problematykę cen i jakości w turystyce. Dodatkowymi zaletami podręcznika są: dostosowanie do programów nauczania, liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogata bibliografia, indeks rzeczowy. Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego: Agnieszka Lewandowska, Beata Meyer, Dawid Milewski, Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz, Daniel Szostak, Anna Tokarz.