Kultura popularna jest fragmentem kulturowej rzeczywistości i zasługują na krytyczną refleksję z pedagogicznej perspektywy pozbawionej uprzedzeń. Narzuca to konieczność przyjęcia interdyscyplinarnego podejścia do tematu. Prezentowana książka stanowi próbę zmierzenia się właśnie z tym zadaniem. Całość tworzą dwie części. W pierwszej części, która nosi tytuł "Wokół debaty nad kultura popularną i edukacją", przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy kultury popularnej. Druga część ? "Edukacyjne aspekty wybranych fenomenów kultury popularnej" ? jest próbą wskazania możliwości pedagogicznego wykorzystania kultury popularnej, skupiającej się na trzech obszarach: filmu, telewizji (zwłaszcza serialu telewizyjnego) i muzyki popularnej. Autor ma nadzieję, że książka stanie się głosem w dyskusji nad związkami kultury popularnej z edukacją. Krytyczna analiza fenomenów kultury popularnej może być pomocna w przełamywaniu "fundamentalizmu kulturowego" dzielącego rzeczywistość kulturową na "dobrą" i "złą".