Praktyczny przewodnik dla instytucji kulturalnych, twórców, impresariów, agencji artystycznych, producentów, organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, organów podatkowych.
Stan prawny na dzień 1 stycznia 2011 r.
Publikacja koncentruje się na omówieniu zasad opodatkowania usług kulturalnych oraz innych usług wykorzystywanych w działalności kulturalnej świadczonych w obrocie międzynarodowym w szczególności:
* przedstawiono zagadnienia dotyczące opodatkowania należności wypłacanych nierezydentom przez polskie instytucje kulturalne;
* omówiono znaczenie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, Modelowej Konwencji OECD oraz Komentarza do Konwencji (w tym ? analiza zasad opodatkowania różnego rodzaju dochodów występujących w działalności kulturalnej na gruncie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ustawodawstwa krajowego, metody unikania podwójnego opodatkowania);
* scharakteryzowano rolę certyfikatu rezydencji oraz obowiązki instytucji kulturalnej, jako płatnika należności na rzecz podmiotów nie będących rezydentami;
* omówiono opodatkowanie podatkiem VAT usług kulturalnych, usług niematerialnych oraz międzynarodowego obrotu towarowego (w tym ? analiza regulacji w zakresie miejsca świadczenia usług kulturalnych, miejsca świadczenia innych usług wykorzystywanych w działalności kulturalnej, importu usług, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, a także eksportu oraz importu towarów).
Stan prawny na dzień 1 stycznia 2011 r.
Publikacja koncentruje się na omówieniu zasad opodatkowania usług kulturalnych oraz innych usług wykorzystywanych w działalności kulturalnej świadczonych w obrocie międzynarodowym w szczególności:
* przedstawiono zagadnienia dotyczące opodatkowania należności wypłacanych nierezydentom przez polskie instytucje kulturalne;
* omówiono znaczenie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, Modelowej Konwencji OECD oraz Komentarza do Konwencji (w tym ? analiza zasad opodatkowania różnego rodzaju dochodów występujących w działalności kulturalnej na gruncie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz ustawodawstwa krajowego, metody unikania podwójnego opodatkowania);
* scharakteryzowano rolę certyfikatu rezydencji oraz obowiązki instytucji kulturalnej, jako płatnika należności na rzecz podmiotów nie będących rezydentami;
* omówiono opodatkowanie podatkiem VAT usług kulturalnych, usług niematerialnych oraz międzynarodowego obrotu towarowego (w tym ? analiza regulacji w zakresie miejsca świadczenia usług kulturalnych, miejsca świadczenia innych usług wykorzystywanych w działalności kulturalnej, importu usług, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, a także eksportu oraz importu towarów).