Na czym polega podstawowa zaleta tej książki? Na tym, że jasno mówi czego nie robić przy silniku. Autor w wielu miejscach stwierdza: „mechanik amator nie ma tu nic do roboty”. Współczesne silniki są na tyle niezawodne a przy tym skomplikowane, że nadmiar ambicji mechanicznych najczęściej prowadzi do awarii. Wyjaśnia natomiast podstawowe zjawiska i zależności, a wszystko pod hasłem: „zainwestowaliście sporo pieniędzy na wasz silnik, niech pracują dla was jak najskuteczniej, najefektywniej”.
Przykłady napraw opisanych w książce awarii lub zabiegów konserwacyjnych są w zasięgu możliwości każdego armatora czy właściciela jachtu. Ważne jest też rozpoznawania oznak uszkodzeń czy niesprawności, kiedy niezbędna okazuje się pomoc specjalisty.
Lektura dla tych wszystkich, którzy mają do czynienia zarówno z najmniejszymi pomocniczymi silniczkami jak i tych, w których pod podłogą kokpitu motorówek drzemią wielosetkonne motory. To nie jest książka na długie zimowe wieczory, to jest poradnik, który masz zawsze mieć pod ręką. Jego przydatność potwierdza wieloletnie stosowanie jako podręcznika na kursach renomowanej brytyjskiej Royal Yachting Association.
Przykłady napraw opisanych w książce awarii lub zabiegów konserwacyjnych są w zasięgu możliwości każdego armatora czy właściciela jachtu. Ważne jest też rozpoznawania oznak uszkodzeń czy niesprawności, kiedy niezbędna okazuje się pomoc specjalisty.
Lektura dla tych wszystkich, którzy mają do czynienia zarówno z najmniejszymi pomocniczymi silniczkami jak i tych, w których pod podłogą kokpitu motorówek drzemią wielosetkonne motory. To nie jest książka na długie zimowe wieczory, to jest poradnik, który masz zawsze mieć pod ręką. Jego przydatność potwierdza wieloletnie stosowanie jako podręcznika na kursach renomowanej brytyjskiej Royal Yachting Association.