Problematyka W pierwszej części książki \"Czym jest projektowanie publikacji?\" autorka analizuje czynniki wpływające na tę dziedzinę designu, czyli: cykl życia publikacji, globalny konsumpcjonizm, wymogi dystrybucji, prezentacji oraz ochrona środowiska naturalnego. Wyjaśnia także jak dotrzeć do czytelnika na poziomie estetycznym i emocjonalnym poprzez odpowiednie zaprezentowanie treści oraz wygląd i kształt publikacji. Anatomia Książka ta analizuje projektowanie publikacji poprzez przedstawienie wszystkich aspektów działalności designerskiej w całej różnorodności form składających się na cały proces, od projektu po gotową publikację. Poruszane przez autorkę tematy to między innymi: sam proces projektowania, znajomość materiałów, finansowy aspekt produkcji, specjalistyczna wiedza dotycząca poszczególnych typów publikacji, komercyjna rola okładki, zastosowanie siatki i layoutu oraz format i oprawa. Portfolio Poprzez międzynarodowy wybór projektów zaprezentowanych w książce, autorka pokazuje szeroki wachlarz możliwości designerskich. Mogą one być źródłem inspiracji dla każdego projektanta. Wybrane (do książki) prace są wizualną ewidencją nieograniczonych możliwości we wszystkich obszarach projektowania publikacji.