W okresie adolescencji u nastolatków pojawia się fascynacja płcią przeciwną i wraz z nią pierwsze gesty wyrażające zauroczenie, czułość, nierzadko także pierwsze formy aktywności seksualnej. Zajęcia szkolne, a szczególnie lekcje ?wychowania do życia w rodzinie?, mogą pomóc uczniom w kształtowaniu postawy odpowiedzialności za podejmowane decyzje i zachowania. W prezentowanej publikacji prawnik i pedagog odpowiadają na pytania: Jak oceniać aktywność seksualną uczniów od strony prawnej? Jakie gesty wyrażające uczucia są dozwolone na terenie szkoły? Rodzice natomiast mają możliwość zapoznania się z istniejącymi przepisami prawnymi, które regulują różne dziedziny życia rodzinnego. dr Marta Prucnal-Wójcik Adiunkt w Katedrze Nauk o Rodzinie Wydziału Pedagogicznego Akademii Ignatianum w Krakowie, absolwentka prawa UJ, autorka artykułów naukowych z dziedziny ochrony praw dziecka. Laureatka Nagrody im. Stanisława Kutrzeby w dziedzinie ochrony praw człowieka, stypendystka Instytutu Maxa Plancka Publicznego Prawa Porównawczego i Prawa Międzynarodowego w Heidelbergu. Członek Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Rodzinnego przy Rzeczniku Praw Dziecka RP. dr Marek Babik Autor licznych publikacji naukowych z zakresu wychowania seksualnego, twórca i realizator warsztatów, dotyczących tej tematyki, przeznaczonych dla nauczycieli i wychowawców. Pasjonuje się badaniem i opisywaniem problematyki wychowania seksualnego. Szczególnie interesują go tzw. obszary trudne, uznawane jako tabu i z tego względu często przemilczane przez rodziców i wychowawców. Należy do nich między innymi problematyka seksualności małego dziecka. W swoich opracowaniach obok niezbędnej teorii stara się też kłaść duży nacisk na praktykę, podpowiadając rodzicom proste, ale skuteczne metody wychowawcze. Prywatnie mąż oraz tata córki i trzech synów.