Wśród najlepszych książek biznesowych tysiąclecia, wybranych przez znanych i cenionych strategów, wykładowców i specjalistów zarządzania, znalazła się książka "Clausewitz o strategii" oparta na klasycznym dziele Carla von Clausewitza "O wojnie". Czego mogą się nauczyć o strategii w biznesie współcześni menedżerowie od XIX-wiecznego pruskiego generała? Wszystkiego! - tak twierdzą autorzy tej książki. Bolko von Oetinger, Tiha von Ghyczy, Christopher Bassford zachęcają Czytelnika do rozpatrzenia realiów nowoczesnego biznesu w świetle myśli Clausewitza i do uznania, że poglądy pruskiego teoretyka wojny są uderzająco aktualne w realiach dzisiejszego biznesu globalnego - nie dlatego, że miałyby przewidzieć nasze czasy lub nasze środowisko biznesu, ale dlatego, że ujawniły istotę myśli strategicznej.We współczesnym świecie, w którym ciągle pojawiają się nowoczesne technologie, modele przedsiębiorstw i nowe koncepcje, prawdziwy strateg musi połączyć w swoich działaniach analizę logiczną, zrozumienie historii, wiedzę psychologiczną i znajomość socjologii. Prawdziwy strateg powinien także wiedzieć, że bez swobody i samodzielności w działaniu nie ma żadnej strategii.