Kim byli Wielcy Przedwieczni? Gdzie leży R'lyeh? I co zdarzyło się w Dunwich? Odpowiedzi kryją się pod okładką tej książeczki, która zabierze Wasze dzieci w pełną humoru podróż do świata stworzonego przez H.P. Lovecrafta. Spotkają tam przedziwne postaci i miejsca i przekonają się, że nawet Cthulhu był kiedyś mały! C jak Cthulhu to trzecia odsłona cyklu „ABC Mity Świata” – zbioru najsłynniejszych mitologii, opracowanego z myślą o najmłodszych odbiorcach. Przepiękne, klimatyczne rysunki bogów, stworów i mitycznych krain, opisane prostym i zrozumiałym dla dzieci językiem, przeniosą je do fantastycznych światów i ukształtują ich podstawową wiedzę o wielobarwnej kulturze. Do rodziców W tym mieście 20 sierpnia 1890 roku urodził się H.P. Lovecraft, który w przyszłości miał stać się jednym z prekursorów fantastyki naukowej, kreatorem horroru lovecraftowskiego i twórcą mitologii Cthulhu. Dziś Wam i Waszym dzieciom przedstawiam całą mitologię Lovecrafta, pełną przedwiecznych istot i niewyjaśnionych zdarzeń. Chcemy w ten sposób przybliżyć maluchom popularne i chętnie wykorzystywane we współczesnej kulturze opowieści i postaci, a jednocześnie oswoić wszystkie potwory, które tak chętnie kryją się nocami w dziecięcych szafach. Chcemy, by dzieci wiedziały, że tak naprawdę mieszkają tylko w wyobraźni, a do tego potrafią być całkiem zabawne. Najsłynniejsze mitologie świata zebrane w cyklu książeczek dla najmłodszych. Przepiękne, klimatyczne rysunki bóstw, stworów i mitycznych krain, opisane prostym i zrozumiałym dla dzieci językiem, będą dla nich idealnym przewodnikiem po mapie różnorodnych kultur już od pierwszych lat życia. Każda z książeczek przyciąga uwagę atrakcyjną formą, a angażującą treścią pobudza wyobraźnię i ciekawość świata. Zabiera dzieci w pełną humoru podróż do rozległych korzeni naszej cywilizacji, bo przecież starożytni bogowie to nie tylko Zeus i jego świta, a pradawne wierzenia i stwory czają się u zarania dziejów każdej społeczności. „Abecadło Mitów Świata” to idealna pozycja dla nowoczesnych rodziców, pragnących wychować dzieci na świadomych, tolerancyjnych dorosłych, sprawnie poruszających się wśród różnych kontekstów kultury.