Celem autorów podręcznika Biomedyczne podstawy rozwoju z elementami higieny szkolnej było napisanie książki adresowanej do studentów kierunków pedagogicznych i psychologii, w tym także do studentów studiów wieczorowych i zaocznych. Uwzględniono zatem specyficzne trudności, przed jakimi jest postawiony student:<BR> <BR> - ograniczona do minimum liczba godzin wykładów i ćwiczeń przeznaczonych na przedmiot,<BR> - konieczność samodzielnej pracy z podręcznikiem i często występujące trudności w dotarciu do piśmiennictwa uzupełniającego,<BR> - rozmaitość realizowanych w ubiegłych latach programów szkolnych oraz znaczna dezaktualizacja zdobytej w szkole wiedzy z zakresu biologii i higieny, pogłębiona nieuniknionym zapomnieniem znacznych części materiału, szczególnie istotna w przypadku studentów studiów wieczorowych i zaocznych.<BR> <BR> Ponadto autorzy uwzględnili fakt, iż student pedagogiki i psychologii będzie szukał w skrypcie przede wszystkim takich informacji, które są mu bezpośrednio potrzebne. Z założenia zatem nie jest to obszerne kompendium biologii, propedeutyki medycyny i higieny, ale