Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie „przeciągania i upuszczania”, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki książce „Bawimy się, programując w Scratchu”, możesz nauczyć się go poprzez tworzenie niezwykłych gier! Przygotuj się do niszczenia asteroidów, rzucenia obręczami oraz krojenia i siekania owoców! Każda gra zawiera przystępne instrukcje, pytania kontrolne oraz zadania związane z kreatywnym tworzeniem własnej wersji gry. Chcesz dodać więcej poziomów lub zmodyfikować zasady gry? Nie ma problemu, napisz tylko trochę kodu. Nauczysz się tworzyć takie gry, jak: · Maze Runner (Więzień labiryntu): uciekamy z labiryntu! · Snaaaaaake (Wąąąąąż): pożera jabłka i ucieka przed własnym ogonem · Asteroid Breaker (Łamacz asteroidów): rozbija skały z kosmosu · Fruit Slicer (Krajacz owoców): klon gry Owocowy Ninja® · Brick Breaker (Pogromca cegiełek): nowa wersja gry Breakout®, czyli klasycznej gra w rozbijanie cegiełek · Platformer: gra inspirowana przez gry SuperMario Bros.® Nauka programowania nie powinna być sucha i okropna. Z książką „Bawimy się, programując w Scratchu” będzie to świetna zabawa!